Anugerah,

Pencalonan Untuk Anugerah MITBC 2013

Khamis, Februari 07, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu moga sentiasa tenang dan penuh kemeriahan dalam hidup anda. Bagi rakan2 blogger kini tiba lagi masa untuk blogger2 mempertandingkan blog anda bagi satu lagi anugerah yg di iktiraf di peringkat kebangsaan. Anugerah "Malaysia International Tourism Bloggers Conference" bagi tahu 2013. 


Pencalonan masih lagi dibuka kepada para blogger untuk menempatkan blog2 mereka sepertimana blog2 sebelum ini yg telah menang untuk setiap kategori yg  di pertandingkan. Bagi tahun ini 17 kategori yg di pertandingkan sesuai untuk semua penggiat blog dan social networking seluruh Malaysia. Cuba nasib anda mana tahu anda mampu bukan sahaja menang pertandingan ini tapi juga sumbangan anda dalam dunia pelancongan di Malaysia.

Menurut pihak penganjur matlamat untuk penganjuran anugerah ini adalah untuk menggalakkan blogger Pelancongan di Malaysia bagi menerokai dunia tanpa sepadan ini sehingga ke peringkat antarabangsa. Anugerah Bloggers Pelancongan direka untuk Individu, Perjalanan & Pelancongan syarikat dan Organisasi yang berkaitan dengan pelancongan untuk menyerlahkan pencapaian mereka dalam ruang media sosial berkenaan dengan pelancongan.

17 kategori yg di pertandingkan adalah seperti berikut

1) Tourism Fashion Blog
2) Tourism Entertainment Blog
3) Fabulous Food 1Malaysia Blog
4) Tourism Lifestyle Blog
5) Tourism Photography / Art Blog
6) Tourism Micro Blogger of the Year
7) Tourism Travel Blog
8) Tourism Blog of the Year
9) Expat MM2H Blog
10) Eco Tourism Blog
11) Tourism Shopping Blog
12) Homestay Blog
13) Tourism Destination Blog
14) Social Media Tourism Blog of the year
15) Tourism Vlog of the Year
16) Tourism Cultural Blog
17) Tourism Healtcare Blog 

 Untuk blogger2 yg nak mencalonkan blog anda atau nak calonkan blog2 lain pun boleh dengan mendaftar di mitbca.com. Setiap pencalonan akan di nilai oleh pihak penganjur dan kemudian akan bertanding untuk mendapat undian daripada pembaca seluruh Malaysia. Masih di bukan cepat sebelum terlambat.