Aktiviti,

Melaka Kitchen Keaslian Asam Pedas

Selasa, Februari 19, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua rakyat Malaysia terutama kepada pembaca setia blog Mah@mahu dan jg tak lupa pada rakan2 blogger yg sentiasa bagi sokongan kepada Mah@mahu. Hari cuti apa yg kawn2 semua buat tak kan duduk rumah kot. Alah kuar2 shopping windows pun dah kira ok lah kan dpt meluangkan masa dengan org tesyng. Kalau Mah@mahu tak ada tempat nak tuju pastinya pergi cari tempat makan yg best and terbaik.

So selak2 kat web and blog kawn2 nak cari tempa makan asam pedas terbaik. Pastu terbaca di sebuah blog tentang tempat makan asam pedas nampak mcm ok. Tgk pulak nama Melaka Kitchen pasti lagi teruja nak pergi sana sebab Melaka kan memang tempat asalnya asam pedas. Tgk menu2 dalam blog tu pun menyelerakan maka dengan tidak buang masa start kerete pergi menghala ke Seksyen 9 Bandar Baru Bangi.


Tak pernah sampai Bangi and this first time sampai sana tak adalah susah sebab boleh cari dalam GPS cuma nak cari kedai agak kena pandai pusinglah. Kalau nak tahu tgk jer kedai warna hijau merah and ada sign board mcm kat atas ni mesti dah betul lah tu. Mah@mahu pun terujalah nak mulakan makan bila sampai. Kat sana sistem layan diri untuk pelanggan dtg boleh pilih menu Asam Pedas yg dah ada di hidang di situ.



 


Ada Asam Pedas Ikan Pari pastinya, ada Asam Pedas Daging Tetel, ada Asam Pedas Ikan Siakap dan Ikan Kembong. Wow byk pilhan dan warna cukup menyelerakan sedap siot. Apa lagi ambil lah yg special Asam Pedas Daging Tetel dan ikan kembong. Pastu di tambah selera dengan sambal belacan dan juga ulam-ulaman. Di serikan lagi dengan telur masin dan di sedapkan lagi dengan air sirap ais dan teh O ais wow tghari mcm tu memang terangkatlah makan.



Makanan kat sana memang cukup sempurna sedap dan juga rasa asam pedas asli from Melaka. Kata org kalau makan asam pedas biar guna tangan dan bau asam pedas tu tak hilang walaupun dah di basuh baru lah kaw kaw nyer asam pedas hehehehe.. Kalau masuk sana tgk decoration memang menarik simple dan juga menyelerakan. Bila pergi kat sana rupanya ramai keluarga turun makan kat sana gak tgk seleralah sedap.


Kawn2 kalau nak pergi cuba lah Melaka Kitchen memang asli asam pedas dan menarik. Harga pula memang cukup berpatutan dan murah. Sesuai untuk makan sekeluarga. Lepas ni kalau ada tempat menarik lg ajak lah Mah@mahu boleh kita pergi makan sama2 and nanti leh masuk blog hehehehe ok.. Selamat menjamu selera.....