iPhone,

Samsung Tidak Mahu Berdamai Dengan Apple

Ahad, November 18, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca dan pengikut blog Mah@mahu moga sihat dan dengan kesihatan yg kita miliki jng kita lupa pada mereka yg terus tersiksa di Gaza angkara Zeonis kejam Israel. Sama2 kita doa kemanan dan jg Allah melindungi mereka di sana aminnn... Jng lupa untuk bantuan anda kepada mereka seikhlas boleh agar meringankan beban dan kesengsaraan mereka. Pesanan khidmat masyarakat ini ikhlaas daripada Mah@mahu dan rakan2 blogger lain pun boleh sama menghulur sedikit khidmat anda kepada mereka.

Tu peperangan yg kejam di sana namun Mah@mahu juga masih berminat kepada peperangan dua gergasi besar dalam dunia teknologi telepone pinta dunia ni. Apa lagi kalau bukan antara Samsung dan juga Apple. Kalau sebuat semua org dah tahukan jenama dua phone hebat ini. Sebelum ni pun Mah@mahu ada buat entry pasal pergaduhan dua gergasi ni. Tapi kali ni mereka yg bergaduh ni tetap tidak mahu berdamai mcm seperti mana berlaku di Palestin. Masing2 nak tunjuk egao dan kuat masing2.

Ketua Pegawai Executive Samsung Korea Selatan telah mengeluarkan kenyataan bahawa tidak akan tunduk dengan kehendak Apple dalam perebutan pattern bagi product telephone pintar mereka di beberapa buah negara. Rupa-rupanya dalam masa yg sama Apple telah menghantar saman kepada pengeluar telephone pintar daripada negara Taiwan iaitu HTC, dimana dengan kes sama iaitu meniru pattern product keluaran mereka juga. Tapi kes ini selesai di luar mahkhamah apabila pengurusan HTC telah bersetuju dengan syarat di letakkan oleh Apple apabila temeterai perjanjian pattern selama 10 tahun antara HTC dan Apple.

Namun kedegilan Samsung untuk tidak bertindak seperti HTC ini akan membuat pengeluar telephone Galaxy S3 ini berdepan kes saman yg sama untuk beberapa buat negara dan sekrang sedang di bicarakan. Namun bagi org kuat Samsung tetap yakin pada product keluaran mereka dan menjangkakan akan terus menjadi pengeluar telepone pinta terlaris di dunia [klik sini]. Maka kenyataan itu sedikit sebanyak akan membuat pengeluar Apple gentar? Entahlah sendiri mau ingat sendiri buat pasal sendiri mau tanggung ok. Apa pun untuk dua gergasi telephone ini adalah contoh terbaik dalam persaingan business yg sihat. Selamat berblog...


*Sumber daripada Yahoo Malaysia



0 Pandangan: