Aktiviti,

Selamat Tinggal Kinabalu - Hari Keempat

Khamis, Oktober 18, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca dan juga pengulas setiap blog Mah@mahu yg tidak seberapa ini. Moga setiasa di limpahi rahmat dan juga kebahagiaan sentiasa. Moga anda puas membaca di blog Mah@mahu dengan setiap entry di sampaikan. Tinggal lah kali ini untuk hari terakhir sepanjang trip Mah@mahu dan juga kawn2 ker Kota Kinabalu Sabah. Rasa berat hati masa tu untuk tinggalkan sebuah kota yg penuh dengan keindahan alam semulajadi yg perlu kita pelihara.

Pada last day di sana kami telah di bawa oleh rakan baik kami Cik Maya untuk menikmati saat2 akhir sebelum pulang ker KL. Terima kasih juga kepada beliau kerana sudi menjadi pemandu kami dan sanggup cuti pada hari tersebut untuk menghantar kami. Firstly kami pergi ker Signal Hill Observatory Tower Of Kota Kinabalu di mana menurut maya dari situ kita boleh lihat seluruh bandar Kota Kinabalu dari puncak bukit. Memang cantik dan boleh nampak pulau2 yg kami pergi hari tu.

Lepas turun bukit tu kami terus pergi ker kaki gunung Kinabalu semula atau Kinabalu Park kerana hari semalanya tak puas kami berjalan2 di sana. Sebab hari hujan tapi kali ni kami pergi dengan cuaca baik dan cerah. Tapi mungkin nasib kami kot tak dpt melihat puncak gunung Kinabalu dengan jerlas kerana keadaan berkabus. Namun rasa puasa sgt hati ni dpt pergi ker Kinabalu Park walaupun tak dapt panjat gunung nya. Harap satu hari nanti dpt menjejakkan kaki ke gunung Kinabalu yg tertinggi di Asia Tenggara.

Dapat lihatkan kawasan di penuhi kabus walaupun dah tengahari pada waktu tu. Memang sjuk sagt kawasan kaki gunung Kinabalu di sinilah tempat dimana pendaki memulakan pendakian meraka. Kalau sapa2 tak ada sijil dan kebenaran memang tidak leh naik lah ker gunung Kinabalu tersebut. Masih hijau kawan sekitar tu terasa bagaikat genting tapi ni lagi sejuk dari genting huhuhuh...

Selepas puas perjalanan di kaki gunung tu kami nak balik memlalui kawan di namakan  Bunuh Bundu Tuhan. Tak tahu knp nama dia mcm tu tapi menurut mereka temapt tersebut kalau di waktu petang penuh dengan kabus tak boleh nampak dengan jelas sehingga malam dan ia adalah kawan paling tinggi di sana. Tak tahu lah tapi kat situ ada satu pasar yg di usahakan oleh org tempatan menjual cenderamata. Mcm2 ada kat sana dan anda juga kalau berpeluang untuk main alat gong yg ada di sana. Kami haritu siap org kg tu main satu lagu sungguh sedap dan kami leh mencuba sendiri peralatan tersebut best lah.

Itulah pengalaman kami paling best di sana. Rasa sayu sgt masa tu nak tinggalkan Kinabalu. Flight pukul 4 petang kami kena naik kat airport. Rasa mcm nak nangis sebab kena tinggalkan Kota Kinabalu dan tak tahu lagi bila akan dtg sana. Mah@mahu rasa seronok sgt pergi sana maklumlah tak pernah pergi pertama kali hehehe.. Rasa Mah@mahu akan dtg sana lagi untuk mencari lagi byk tempat2 menarik kat KK. So tamatlah entry khas untuk trip Mah@mahu bersama rakan2.... Moga anda enjoy untuk semua entry ini ok.