gay,

Lelaki Kacak Bermisai atau Berjanggut

Isnin, Oktober 22, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 moga sihat selalu hendaknya. Hari ni nak bincang satu isu yg simple dan relax sikit tapi byk bekaitan dengan isu sekeliling kita. Kadang2 kita selalu tgk sesorang itu first dengan wajahnya. Kemudian baru turun ke bahagian badan dan juga kemudian baru lah hingga ke kakai. Menjadi lumrahlah bila kita melihat sesorang pabila kita mula nak mengenalinya. Namun bagi pandangan wanita terhadapt lelaki agak lebih teliti dan lepin exclusive. Kerana wanita suka membuat andaian kepada lelaki.

Namun bagi lelaki kalau berjanggut atau bermisai lebih nampak matured. Namun bagi wanita itu semua adalah aset kepada keperluan untuk menjaga kepuasan dalam diri wanita itu sendiri. Maksudnya kadang2 wanita akan lebih selamat jika berada dengan sorang lelaki yg lebih matang daripadanya. Namun lelaki berjanggut atau bermisai tidak semestinya matang kerana ia bukan bahan ukuran sebenar diri sesorang.

Lelaki bermisai (gambar sekadar hiasan)
 Knp org berkata lelaki bermisai ini lebih romantik berbanding dengan lelaki lain. Itu adalah motis semata-mata sebenarnya apabila seorang wanita melihat lelaki bermisai sebenar mereka menilai bagaimana lelaki itu menjaga kebersihannya. Ini bermaksud lelaki bermisai jika tidak di jaga dengan betul akan nampak selekeh dan tidak terurus menjadikan pandangan diri anda adalah seorang tidak mampu menguruskan diri kerana misai yg sedikit itu tidak mampu di kemaskan dahulu.

Lelaki berjanggut (gambar sekadar hiasan)
Lelaki berjanggut ini lebih baik dan lebih alim, bagaimana pandangan anda? Mungkin kerana keterbiasaan kita melihat para ulama dan juga pendantang daripada negara timur tengah semua berjanggut panjang. Tapi itu mungkin kerana tuntutan sunnah. Namun tiada fakta yg mampu menguraikan lelaki berjanggut ini seorang yang alim dan baik hati. Kalau kita perasana lelaki berjanggut ini seorang yg mempunyai kesetiaan dalam persahabatan yang tulus dan ikhlas, bersatu dan bekerjasama dalam kumpulan serta tidak mengkhianati sahabat.

Kalau nak cerita kisah janggut dan misai ini tak akan habis sampai bila2. Tapi semuanya pun bertitik tolak kepada hati dan perasaan kita. Bagaimana kita membawa identiti kita itu menjadi ukuran bukanya sisipan luaran yg dapat dilihat. Jng mudah menilai org dengan apa yg mereka dapat dilihat. Selami hati budi masing2 dahulu baru tahu baik buruknya... Ok moga semua mendapat info.