Hiburan

'Gangnam Style' Diharamkan!

Selasa, September 04, 2012 Mahamahu 0 Comments

Selamat pagi dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Mah@mahu dan juga kepada rakan2 sekalian. Mulakan pagi anda dengan rasa gembira dan penuh ceria di pagi hari yang penuh berbahagia ini. Jng bersedih tapi ukirkan senyuman pada wajah anda kerana ia akan memberi tenaga positif dalam diri anda sepanjang hari ini.

Wahh dah mcm penceramah miotivasi pagi lak kan hehehe.. Maklumlah dah lama berehat tak mengeluarkan idea dan juga pendapat kat blog ini. Hari ni nak kongsi kehebatan sebuah lagu karya daripada Korea yang menjadi fenomena sekrang. Mesti ramai tahukan lagu apa? Mesti lah Gangnam Style nyanyian seorang pelajar di Korean iaitu PSY.

Ia seolah-oleh satu tsunami yang melanda seluruh dunia apabila video muzik beliau sahaja telah menjadapat tontonan sehingga 50 juta penonton seluruh dunia. Sungguh dasyat kalah artis2 dari Hollywood. Akibat daripada itu telah tersebar juga satu gambar yg dihantar peminat menunjukkan bahawa tarian Gangnam itu telah di haramkan.


Tak tahu kat mana singboard itu diletakkan namun gambar yg di ambil oleh seorang peminat itu menunjukkan bahawa tarian Gangnam itu antara perkara yg di larang dilakukan di kawasan itu. Pelik kan pasti ramai ketawa melihat tanda itu namun itulah realiti apabila tiba sampai tahap menjadi ikutan ia akan menimbulkan kebimbangan sesetengah pihak.

Nasib negara kita tidak haramkan tarian itu, malah menjadi ikutanlak kat stesen tv and radio sekrang. Apa pun yang baik kita ambil tauladan yang buru jadikan sempadan kepada kehidupan kita. Agar kita tidak sesat dan menyesatkan lagi ok. Sehingga berjumpa lagi bye......


*Sumber daripada yahoo Malaysia...



0 Pandangan: