Article,

Sanggup Anda Tidur Dalam Gaung?

Sabtu, Jun 16, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu moga sihat dan gembira selalu hendaknya hari ini hari bahagia dan hari bersama insan tersayang. Itu perlu di terapkan dalam diri setiap insan tak kira dah bekeluarga atau belum kerana kita akan tepuh semua itu nanti. Cuma masa sahaja menjadi kiraan kita kerana setiap insan dicipta untuk bersama. Tapi mesti ada tempat2 menarik yg ingin kita kujungi bila kita bersama dengan insan tersayang terutama tempat2 mewah dan cantik.

Tapi sukakah anda untuk tinggal dalam gaung yg dalam. Kalau ke Singapura kita akan mengimpikan untuk tido di Marina Bay Sands Hotel. Tempat paling cantik dan unik di sana. Tapi kalau ke negara China kita akan pasti henda ker Songjiang Shimao Hotel dimana satu2nya hotel di dalam gaung. Menurut kepada akitek yg terlibat ia adalah sebuah hotel dalam gaung yg terbahagi kepada 2 bahagian iaitu daratan dan dalam air.



 


Menurut pereka ia adalah sebuah lobong yg terbiar dan kini di majukan sebuah hotel bertaraf 5 bintang di dunia. Dengan ciri-ciri rumah hijau yg selamat dan mengutamakan alam sekitar ia bakal menjadi revolusi kepada senibina dunia. Semakin canggih ciptaan semakin mudah untuk semua tidak mustahil terjadi. Itulah pegangan kepada pereka hotel ini.

Kita di Malaysia masih bangga dengan menara berkembar kita. Pasti dengan hotel di puncak Genting Higland yg juga menjadi sebutan di luar negara. Semua itu tidak mustahil kerana manusia di cipta dengan akal dan juga pemikiran yg lebih jauh daripada apa yg ada dalam kotak fikiran kita. Tak mustahil akan ada hotel di atas awan satu masa nanti tungguuuu hehehehehe...