Aktiviti,

Lin Chong Wei Kedua Dunia

Jumaat, Jun 22, 2012 Mahamahu 0 Comments

 

Salam semua rakan2 dan pembaca blog Mah@mahu hari Jumaat penuh berkat dan rahmat. Jng lupa pada insan kita syang sentiasa hubungi mereka. Hari ini ada berita agak kurang best di dengari setelah juara badminton no 1 dunia Datuk Lin Chong Wei menduduki tempat kedua selepas Lin Dan menewaskan beliau dari segi pungutan mata. 

Hari ini BWF telah mengeluarkan jumlah pungutan mata untuk kedua2 pemain handalan tersebut dimana Datuk Ling Chong Wei tewas dengan 1414 mata daripada Lin Dan. Ini adalah akibat kecederaan yg beliau alamai mengakibatkan beliau tidak dapat menyertai byk pelawanan yg telah di rancang. Namun beliau tetap akan bersaing dalam sukan Olimpik di London nanti.

Ini adalah dugaan buat permain badminton kesayang kita ini selepas sebelum ini dilanda berbagai kontroversi. Bermula dengan kecederaan kaki sewaktu beraksi untuk piala thomas di China. Selepas itu isu bapa beliau yg mahu membunuh diri terus menjadi bualan ramai. Dan kini kejatuhan rangkin dunia beliau setelah di rampas musuh ketat beliau Lin Dan.

Kita sebagai rakyat Malaysia harus terus menyokong pemain badminton ngera ini agar terus kuat walau apa pun dugaan demi mencapai impian emas pertama Malaysia di Olimpik. Jgn putus ada Datuk Ling Chong Wei kerana anda tetap wira negara.