Tangisan Seorang Ibu

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Mah@mahu. Hari Jumaat pernuh mulia dan keberkatan ini terdengar satu berita cukup menyentuh hati yg sayu ini. Menangis bila tgk video ini tadi pertama kali tak sanggup Mah@mahu buat ibu sendiri mcm tu. Knp anak dia tu sanggup buat sebegitu. Adakah anak dia kekurangan wang untuk menyara ibu sendiri atau anak dia juga hidup sempit dan merana. Tuhan sahaja yg tahu keadaan dia tapi tidak sanggup melihat nasib ibu yg di tinggal sebegini.



Mulia hati cina pemilik hotel tu kan menjaga seorang ibu bukan ibu kandung dia. Tapi kerana sifat kemanusiaan yg ada membuat aku betul2 tersentuh. Kalau tak mampu pun hantar kat rumah org2 tua ada gak org jaga mereka.  Knp masih ada mcm ni belaku lagi tak tahan aku tgk ibu menangis mcm tu.  

Ya Allah kuat iman ku untuk tidak derhaka kepada seorang yg  mulia begelar ibu aminnnn...