Aktiviti,

EARTH HOUR Sejam Ditangan Kita

Jumaat, Mac 30, 2012 Mahamahu 0 Comments


Salam semua rakan2 dan pambaca blog Mah@mahu. Tgk saja pada poster besar kat atas ni mesti ramai yg dah tahu apa yg harus kita lakukan tapi apa tindakan kita? Adakah sekadang dengar baca dah lihat sahaja. Mungkin sesetengan kita tidak percaya hanya dengan off light in one hour dapat selamatkan dunia. Tapi kita tak tahu bahawa sekiranya di lakukan seluruh dunia Insyallah ia pasti akan berajaya mencapai matlamatnya.

Dah 3 tahun Mah@mahu mengikuti program ini dah dari masa kesemasa program ini makin mendapat perhatian masyarakat seluruh dunia. Ini adalah satu tindakan yg bijak dalam menyeimbangkan kepeluar diri dan dunia. Tahun ini di harap Earth Hour dpt satu lagi kuasa dalam memastikan seluruh dunia mengurangkan penggunaan elektrik. Bukan kita lihat jangka pendek pada hari tersebut sebenarnya kita patut melihat kepada jangka panjang dimana kuasa kita menentukan masa depan dunia kita.

Mah@Mahu menyeru kepada semua rakan2 agar sama2 kita support Earth Hour ini yg akan belangsung esok 31 Mac 2012 dengan tema We Can, We Will, Will You? dan akan di adakan setiap tahun pada hujung bulan Mac. Moga program bermakna ini dapt diteruskan untuk kesejahteraan semua.