iPhone,

Gadget & Software Bakal Popular 2012

Rabu, Disember 21, 2011 Mahamahu 0 Comments

Terdapat 10 gadget / software yg bakal muncul tahun baru yg akan dtg ini. Makin pantas masa berlalu begitu jugalah teknologi yg bergerak untuk kita hadapi di hari-hari mendatang. Mari saksikan 10 gadget / software yg bakal popular menjelang 2012 nanti.

iPhone 5 

 
Walaupun baru keluar iPhone 4s di pasaran sekrang masih panas, namun masih terdengar akan dtg tiba masa iPhone 5 pulak. Tidak syak lagi iPhone 5 akan menampilkan beberapa komponen yang lebih cepat, dan beberapa laporan yang mencadangkan keupayaan NFC dan LTE. Sehingga tahun depan, ia sukar untuk gambarkan sehinggalah kepada masa dan tarikh pelancarannya yg sebenar nanti tunggu.

iPad 3 
iPad 2 upgrade dari yang pertama, dan pasti akan tiba iPad 3 dimana lebih berdefinasi tinggi dari segi paparan dan resolution terbaik setanding iPhone 4s. Di khabarkan bahawa ia akan muncul dalam bulan Februari tahun 2012 nanti pasti peminat tablet ini akan mendapatkan yg terbaru untuk diri mereka.

Wii U 
Wii U mungkin salah satu peranti terbaik bukti yang menunjukkan tablet mampu masuk ke dalam arus perdana. Baru konsol Nintendo mempunyai banyak kuasa berbanding dengan versi sebelumnya daripada Wii, tetapi ia pengawal yang telah banyak orang yang teruja.

Pengawal utama ciri-ciri butang yang biasa anda lihat di konsol permainan, tetapi di tengah-tengah skrin panel skrin sentuh untuk menunjuk-nunjuk maklumat lain. Ini membolehkan anda untuk menunjuk-nunjuk maklumat yang tidak perlu pada skrin televisyen, dan membolehkan anda untuk bermain permainan mini juga.

Nintendo juga menunjukkan Wii U tablet berasaskan skrin sebagai alat berdiri sendiri, yang membolehkan anda beralih dengan mudah antara permainan tablet dan skrin televisyen. Satu-satunya masalah - ia 12 bulan yang baik, dan mungkin lebih daripada gimik satu daripada ciri-ciri yang meyakinkan.

Windows 8
 
Microsoft telah mengorak langkah setapak lagi dengan bakal munculnya tahun depan.Windows 8 adalah satu langkah ke hadapan yang penting. Akhirnya, gergasi perisian telah dimodenkan rupa Windows dan penyelarasan reka bentuk merentasi semua platform - PC, tablet dan telefon. Salah satu daripada reka bentuk yang lebih baik dalam Windows 8 adalah ciri Metro baru, skrin utama berasaskan jubin yang membolehkan anda untuk memulakan program anda. Pemaju awal yang telah mula menggunakan perisian menunjukkan ia lebih cepat dan lebih mudah untuk digunakan.

Ultrabooks 
Komputer riba menjadi lebih mudah alih berbanding sebelum ini, dan 2012 adalah tahun apabila Ultrabooks datang ke perhatian umum.

Nipis, mudah alih dan berkuasa - ini adalah di mana komputer riba tajuk. Dan dengan pengeluar yang lebih seperti Samsung dan Acer melompat pada kereta muzik ini, pengguna boleh mengharapkan pelbagai komputer riba yang baru, kecil dan cepat untuk berada di pasaran tahun depan. Terdapat sudah berpuluh-puluh yang dijangka akan dikeluarkan di CES sahaja.

4G 
Kebanyakan telefon pintar mengambil kelebihan rangkaian LTE, dan tahun depan akan menjadi tahun apabila ia akhirnya mengambil masa di Australia.

Telstra telah melabur dalam rangkaian sendiri, dan Vodafone telah melakukan perkara yang sama. Apabila lebih banyak telefon pintar berada di pasaran dengan jenis ini keupayaan, 4G akan mula menjadi arus perdana yang banyak lagi. Muat turun yang lebih cepat, untuk mendapatkan satu, dan yang membuka perniagaan untuk pelbagai perkhidmatan yang berbeza mereka boleh mengadakan peruntukan melalui telefon bimbit. More Australia membeli-belah di telefon mudah alih mereka dan menyediakan laman web yang lebih canggih dengan pengalaman lebih kaya merupakan cara terbaik untuk menukar jualan.

NFC 
Bidang komunikasi telah lama ada sekarang, tetapi ia belum lagi dilanda zaman kritikal. Tahun depan adalah masa di mana pembayaran sentuh mencapai arus perdana. Google telah memperkenalkan ciri Wallet di Amerika Syarikat, dan lebih banyak telefon pintar termasuk teknologi sentuh. Android baru telefon dan telefon bimbit Telefon Windows datang lengkap dengan keupayaan NFC.

Android 4,0 tablet
 
Ia selamat untuk mengatakan tablet Android tidak betul-betul berada di landasan selamat. Walaupun ada yang berpendapat beberapa akhbar, seperti Tab Galaxy dan Kindle Fire, tablet ini belum mampu menghadapi jualan Apple.

Yang boleh berubah dengan Android 4.0. Ini adalah satu pengalaman yang Android lebih lancar dan kerja-kerja oleh semua akaun banyak lebih baik daripada versi semasa di pasaran. Akan ada banyak tablet yang dikeluarkan pada CES bulan depan, dan sepanjang tahun, dan dengan 3 iPad keluar juga pasti untuk merangsang persaingan yang lebih. Dengan harapan Android 4,0 akhirnya akan membuat beberapa kemajuan.

Ivy Bridge pemproses
Tahun lepas, Intel melancarkan pemproses Bridge Sandy, yang menggabungkan kuasa pemprosesan yang biasa dan keupayaan GPU. Kini, ia akan melepaskan pemproses Ivy Bridge, yang akan termasuk PCI Express 3.0 sokongan, grafik Intel HD, dan teknologi transistor baru yang akan mengambil kurang kuasa.

Apple televisyen 
Ini adalah didorong oleh komen yang Steve Jobs sendiri yang dibuat dalam biografi yang mencadangkan dia ingin membuat televisyen yang akan lancar bersepadu dengan produk Apple yang lain. Laporan mencadangkan Apple bekerja pada peranti yang akan powered by pembantu suara, serupa dengan pembantu Siri di bawah 4S. Sama ada atau tidak ini adalah benar - mustahil untuk berkata. Tetapi Apple tidak pernah memasuki pasaran melainkan jika ia yakin ia boleh mengubahnya. Jika syarikat membuat televisyen - industri yang ditetapkan untuk beberapa anjakan besar tahun depan