Article,

Seksualiti Merdeka 2011 Terlalu Mahu Bebas

Khamis, November 03, 2011 Mahamahu 0 Comments

Salam apa khabar semua kawn2 dan juga pembaca blog Mah@mahu. Hari mendung dan juga hujan renyai-renyai menjadi hari ini sedikit suram untuk sebarang aktiviti. Namun kerja tetap terus dijalankan demi tugas dan tanggungjawab di harap anda begitu juga ok. Semua akhbar hari ini bercerita pasal satu topik yg tgh panas di perkatakan sekarang.

'Seksualiti Merdeka' mesti ramai dah baca dan dah tahu tentang perkara ini. Mah@mahu tak nak sentuh byk pasal perkara ini tapi ini hanya pendapat Mah@mahu di blog ini. Semua manusia ada hak dan kebebasan. Namun hak dan kebebasan manusia ada batas kepada agama dan juga kepercayaan masing2. Bagitu juga lah kepada perkara seksualiti ini. Knp kita nak bebas pada perkara ini sahaja tapi perkara lain tak bebas. Mencuri tak boleh kena tangkap, membunuh org tak boleh kena tangkap. Kata kita nak kebebasan pada semua perkara. 

Tapi hidup kita di dunia terkongkong oleh undang2 negara. Begitu juga lah kepada kebebasan seksual ini kita di ikat oleh undang2 agama kita. Melainkan org yg mengajurkan itu tiada agama atau memang mereka itu juga dari golongan homoseksual. Itu memang tak leh nak kata apalah kan cuma kena tunggu mati jer lah. Jng tegak perkara yg tidak masuk akal. Bukan kerana kita ni negara bebas beragama boleh bebas untuk membuat semua perkara yg di luar batasan agama masing2.

Ada otak guna otak cara org yg waras bukan guna nafsu untuk mencari kewarasan. Harap faham dan jelas moga2 negara kita terus aman dan tidak dilanda perkara musibah seperti yg dilanda negara2 lain. Kerana keamanan kita adalah pegangan kita kepada kepercayaan agama kita dan juga kemurkaanNya adalah kerana kekufuran serta kewarasan nafsu menguasai jiwa. Selamat berblog.....