Aktiviti,

Buah Strawberry Terbesar Di Malaysia

Isnin, November 28, 2011 Mahamahu 0 Comments

Salam kepada semua pembaca dan rakan2 blogger sekalian. Pertama sekali nak ucapkan Selamat Menyambut Maal Hijjrah 1433 kepada semua apakah azam baru anda? Itu adalah persoalan yg sering ditanyakan kepada kita apabila menjelang tahun baru. Tak kira tahun baru apa sekali pun yg pentin mesti ada azam baru ada matlamat hidup. Semoga mencapai semua azam yg kita racang tapi pasti Allah yg telah menetukannya.

Salah satu azam Mah@mahu tahun ni dah tercapai iaitu nak bawa family pergi berjalan2 ker tanah tinggi Cameron Highland. Mah@mahu tak rancang perjalanan untuk ke Cameron Highland tu tapi Allah telah menentukan bahaw kami sekeluarga dapat gak menjejak kaki ke sana. Firstime Mah@mahu dpt pergi sendiri ke Cameron Highland tu dan paling best dpat bawa family.


Ini lah buah strawberry terbersar kat sana. Heheheh jng marah yer ini adalah replika sahaja yg dibuat oleh pengusaha strawberry kat sana. Tapi best lah pengalaman dpt tgk buat strawberry masih di pokok dan dpt petik sendiri lagi buah tersebut memang best. Segar dan manis, tapi betul lah kata org kalau buah strawberry kat atas manis bila bawa turun dah masam heheheheh...


Ini pulak adalah ladang teh yg sungguh cantik dan saujana mata memandang. Ladang teh ni kita leh masuk dan petik sendiri daun teh yg diperoses menjadi teh. Memang agak sejuk kat atas sana tu dan sungguh best tgk pemadangan dari puncak bukit.

 

Ini lak ladang Cactus kat sana memang byk pilihan cactus untuk kita pilih beli dan bawa balk ke rumah..

Ini lak ladang bunga mcm2 jenis bunga ada dan ada juga bunga kita tak pernah tgk tapi boleh ditanam di tanah tinggi ni jer hehehhe..


Seronok sgt tgk mak ngan adik dpt jalan2 dan beli barang kat sana. Tapi ayah tak dpt ikut sebab ada hal kat kg. Tak apa nanti plan lagi nak pergi sana bawa semua satu keluarga Insyallah. Kawan2 yg nak pergi and bawa family memang sesuai tapi pasti kena rancang pejalanan tu penting ok..