Masterchef

Pemenang Masterchef Seluruh Dunia

Sabtu, Oktober 08, 2011 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca semoga sihat dan sejahtera. Sebelum ini kita dah tahu asal usul negara sebenar Masterchef ini. Juga kita dah tahu bahawa ia adalah program yg sudah lama bertapak dalam dunia penyiaran ini. Malaysia ada negara seterusnya yg juga melangsungkan acara berprestij ini tapi nak tahu mcm mana kena tunggu siaran yg akan bermula 22 Oktober 2011 setiap hari Sabtu hingga Rabu setiap minggu pada pukul 9.00mlm hanya di Astro Ria saluran 104.


Kali ni nak senaraikan antara pemenang yg pernah dinobatkan sebagai juara Masterchef seluruh dunia. Telah ramai yg mengalam perubahan selepas bergelar juara Masterchef, mana taknya juara memang dinilai kepakaran dari semua sudut. Ada setengah juara telah pun mempunya perniagaan restoran sendiri dan tidak kurang juga menjadi celebriti chef di negara masing2. Glamor gak lah sapa masuk Masterchef ni mungkin Masterchef Malaysia juga akan sehebat itu malah lebih dari sehebat demam Akademi Fantasi yg pernah melanda negara kita dulu.

Senarai pemenang yg pernah menang Masterchef mengikut negara siap ada gambar lagi. Tapi ada juga yg tak dpt search gambar huhuhuhu layan ok..
 
Senarai pemenang Masterchef UK sejak daripada penyiarannya bermula.
Mastechef UK Original Series

Masterchef (Goes Large)

Mastechef (Renamed Series)

Celebrity Masterchef

Masterchef Profesional

p/s* Jgn lupa layari www.facebook.com/masterchefmalaysia untuk maklumat lanjut.