Pendapat

MasterChef Malaysia Di Kecam dan Di Hack

Selasa, Oktober 25, 2011 Mahamahu 0 Comments

Salam semua apa khabar dan juga sihat hendaknya semua pembaca blog Mah@mahu. Hari ni hari paling relax kerana lepas habis semua meeting dan juga tugas yg berat. Esok start cuti lama namun blog Mah@mahu terus aktif untuk semua pembaca yg mahukan info dan juga berkongsi maklumat. 

Namun ada beberapa berita yg kurang senang didegar ini berkaitan dengan sebuah rancangan baru yg di programkan di Astro apa lagi kalau bukan Masterchef Malaysia. Kini tengah hangat di perkatakan dan di cari di dalam rangkaian blog semua bahan bacaan berkaitan Masterchef Malaysia termasuk gak lah di blog Mah@mahu.
Pencarian Masterchef Malaysia di dlm blog
Bak kata pepatahlah 'kanak-kanak baru nak merangkak' itu lah perumpaan yg sesuai untuk program ini kerana pertama kali dibuat di Malaysia sebuah program realiti masakan peringkat antarabangsa. Bukan senang nak menguruskan program masakan yg besar kerana melibatkan byk perkara bukan sahaja bahan masakan malah tempat juga cukup besar kerana ia melibatkan sebuah program realiti paling ramai peserta.
Pendapat peribadi Chef no 1 Malaysia Chef Wan
Namun sedikit demi sedikit semua kecaman itu akan di ambil tindakan oleh pihak penerbitan program itu di Malaysia. Yg paling penting kritikan atau pandangan dari seorang Duta Masakan Malaysia terhadap program itu perlu di ambil oleh pihak penerbitan. Sapa lagi kalau bukan Chef Wan yg sendiri telah menyatakan pandangan peribadinya terhapat program itu.

Kenyataan dari penyelaras web Masterchef Malaysia
Tapi kita perlu bagi peluang, mungkin kelebihan Astro menguruskan byk program realiti perlu di jadikan panduan kepada mereka untuk menguruskan program realiti masakan besar ini. Tapi baru jer nak up dah kena keritik bukan setakat kritik kena Hack lagi web Masterchef Malaysia. Jng lah mcm ni kita sebuah negara aman bagi peluang pada semua pihak untuk membuat yg terbaik. Kita support org tempatan nak naik dan juga kalau ada yg kurang kita bagi pendapat. Betul tak......


0 Pandangan: