Makanan

Chawan Chatwo Chatree

Selasa, Oktober 04, 2011 Mahamahu 0 Comments

Salam 1 Malaysia dan salam kepada semua rakan2 blogger mahupun pada bukan blogger. Terima kasih kerana masih setia dengan blog Mah@mahu yg tidak seberapa ini. Fisrtly nak ajak kawan2 semua saksikan nanti Masterchef Malaysia yg bakal muncul pada 22 Oktober 2011 ini hanay di Astro Ria ok.


Nak bawa kawn2 semua ke sebuah lagi restoran makanan yg cukup best dah sempoi sgt tempatnya. Walaupun berada di tengah kota raya yg sibuk namun masakan melayu tradisional di restorant ini dapat menambat hati peminat makanan tempatan. Nama nyer pun unik Restorant Chawan yg terletak dekat ngan Bangsar Village bukan kat dalam kat luar ok.

 

Hidangan seunik namanya, byk set makanan yg boleh menjadi pilihan peminat hidangan tempatan dengan harga cukup berpatutan. Ada set nasi dengan Asam Pedas Ikan Tenggiri lengkap dengan makanan sampingan lain seperti keropok sayur dan juga sotong memang meriah lah dalam satu pinggan. Tu baru satu ada lagi set hidangan Daging Salai Masak Lemak Cili Api. Cukup membangkit selera lah.

Ada pulak untuk mereka yg tidak makan nasi mana tahu nak diet tapi still boleh memberi kepuasan kepada nafsu makanan anda iaitu Mee Bandung. Cukup rasa kuah yg ada rasa udang kering dan juga sayur2 yg menyelerakan. Di tambah lak dengan minumam ABC yg menjadi pelengkap kepada hidangan di restorant tempatan. Woww complete lah kalau nak makan untuk 3 org bagi makan teghari.


Mah@mahu syorkan kepada rakan2 kalau nak cuba kat sini tak rugi. Byk lagi makanan lain ada gak kat sini puas hati lah kalau pergi ok. Nanti dah pergi bagi kredit kepada restoran ini ok terbaik lah....