Movie

Movie Lagi - Cowboys & Aliens

Khamis, Ogos 11, 2011 Mahamahu 0 Comments


Baca tajuk kita dah tahu sepintas lalu mengisahkan apa. Pastinya pertembungan antara kaum cowboys dan juga makhluk asing yg cukup segala teknologinya. Menarik kerana menggunakan cowboys sebagai element yg membezakan dengan cerita Alien lain.

Mengisahkan satu cerita seorang yg hilang ingat kerana kisah silam yg cukup tragis. Bermula daripada penangkapan beliau hampir2 nak kena hukum dan tiba2 sebuah pekan cowboys diserang makhluk asing. Makhluk yg cuba menawan manusia dengan mengkaji setiap ciri2 manusia tujuan untuk mendapatkan emas bagi kegunaan mereka. Dalam menentang makhluk asing itu mereka menghadapi berbagai kisah yg mengimbau apa sebenar terjadi kepada beliau yg hilang ingatan. Namun kewujudan seorang wanita yg tidak dikenali tiba2 menjadi pembantu hero membuat aku tertanya2 apakah dia sebagai penyelamat. juga?. Ada aksi dan juga ada lawaknya dalam cerita ini dan kadang kala terlalu meleret membawa kepada bahagian terlalu panjang. 

Namun penyudahan yg ok dan menarik membuatkan kita rasa puas hati. Aku galakkan pergi tgk memang tak rugi walaupun ada jalan cerita yg biasa kita tgk kat movie2 lain. Daripada 5 bintang aku bagi 3.5 bintang ok lah tu... Terima kasih kepada Nuffnang kerana memberi peluang ini dpt tgk kat TGV KLCC lagi...