Hiburan

Fenomena 'DraVel'

Isnin, Julai 04, 2011 Mahamahu 4 Comments

DraVel ni bukan satu fenomena tak sihat tapi ini satu lagi mcm angin monsun lah kejap ada kejap tak ada. Bila time hangat ni jer baru lah kecoh lepas tu dah diam. Biasalah dunia seni kita tak selalu cari yg baru dan yg memenuhi kehendak peminat. DraVel ini adalah gabungan daripada 'Drama Novel' dimana trand sekrang yg menjadi kegilaan semua penonton seluruh Malaysia. Kebanyakan pengarah dan juga penerbit berebut2 nak ambil novel2 sekrang untuk diadaptasikan menjadi drama. 


Pasti lepas tu akan meletop mcm drama kegilaan ramai 'Nora Elena'. Sebuah kisah cinta dan keluarga yg diambil dari sebuah novel. Kini muncul pulak satu lagi drama berunsur novel iaitu 'Dewa Cinta'. Tapi mcm tak sehangat Nora Elena lah kot. Ini satu perkembangan yg bagus sebenarnya ia bukan sahaja menjana ekonomi penggiat seni itu sendiri malah memberi peluang kepada penulis2 novel ini untuk mendapat keuntungan lebih. Ia juga menjana idea2 yg lebih kreatif dan baru terhadap dunia novel negara sekrang ini. 


Lepas ni akan ada melahirkan jutawan dalam penulisan novel negara seperti yg pernah diraih oleh penulis novel 'Lagenda Anak Setan'. Setelah di novelkan ia telah difilemkan pulak sehingga menjadi fenomena pada masa itu. Sungguh dasyat kan penangan daripada penulisan novel ini betulah kata org 'Mata Pena Lebih Tajam Daripada Mata Pedang'. Mungkin lepas ini akan adalak blog yg akan di dramankan mana tahu. Blogger ini juga kreatif dan bagus idea serta ulasan meraka kalah wartawan cuma tak ada certificate jer heheheh..... Ok lah selamat berblog...




4 ulasan:

  1. betol2..sekarang byk yg keluarkan drama o filem berdasarkan novel..

    aaron aziz pun asyik muka dy kat TV~

    BalasPadam
  2. okay, nama singkatan, DRA VEL ea. HAHA :D

    BalasPadam
  3. sbb cite novel best...tgk ombak rindu...he,,dewa cinta best ke?xpenah tgk lagi nie...nora elena lg best...

    BalasPadam
  4. hahahaa..
    btol gak2.. biler tv same bergabung mesti leh jd cam JK Rowlingkan?kehkehkeh

    BalasPadam