Teknologi

LG Optimus One Generasi Smartphone Seiring iPhone

Khamis, Jun 30, 2011 Mahamahu 1 Comments


Knp aku berani kata bahawa LG Optimus ini adalah seiring dengan iPhone. Ini kerana generasi ini juga bakal keluar dalam beberapa version seperti iPhone, iPhone2 dan iPhone4 bakal muncul iPhone5. Begitu juga lah LG Optimus ini akan menghasilkan generasi yg bakal membuat pesaing dalam product komunikasi in tidak duduk diam. Tambah kepada pengguna yg memang gila kepada peranti yg terbaru dan tercanggih ini.
Namun perbezaan ketara kepada LG Optimus ini ia membawa Froyo Andriod 2.2 yg pastinya satu persaing paling hebat dan setakat ini software paling stabil dalam dalam perisian mobil. Selain daripada kemudahan untuk mengupdate secara percuma Andriod juga mampu member kepantasa mengekses internet pada kadar 2 kali laju daripada Intel Core 2dual. Terdapat lebih daripada 80ribu perisian yg mampu di accsses menggunakan OS Andriod ini. Gila tak gila kecanggihan teknologi sekrang.

Dengan keluasan skrin sentuh 3.2’ mampu untuk di zoom kepada yg lebih besar dan lebih smooth sentuhannya hanya pada hujung jari. Bersama voice search yg dilengkapi pada LG Optimus ini mempu mencari rangkaian data dengan menggunakan suara sahaja. Ia juga mampu menjadi peranti untuk wireless wifi bagi peranti2 lain yg ingin menggunakan sambungan internet. Bagitu sekali kemampuan telephone LG Optimus ini.
Ciri2 lain yg ada pada LG Optimus ini….

Phone Type                                            Full Touch / Bar
RF Band                                                GSM 850/900/1800/1900
Rangkaian/OS                                        3G HSDPA 900/2100
Dimension:LxWxD(mm)                         113.5 x 59 x 13.3mm
Weight with Batt. Standard                     129gram
Standby Time, Max (hrs)                        700h(2G)/550(3G)
Talk Time (hrs)                                       8h(2G) / 7h 30m(3G)
Battery Capacity (mAh)                          1500mAh
GPRS/EDGE (class)                               EDGE Class 10
Camera                                                  3MP
Pasti lepas ini lebih ramai yg lebih terlalu memilih untuk membali telephon bimbit kerana perubahan yg cepat dan ketara kepada setiap version yg diperkenalkan. Mungkin kena tunggu sehingga kepada tahap dimana teknologi tepu untuk membuat semua kerja manusia tanpa kita duga. Adakah kita mampu untuk menghadapinya….??




1 ulasan:

  1. biasa LG mesin basuh jer, hahaha...tp ak penah pkai hanset LG gak!

    BalasPadam