Apabila Blogger Otai Merendah Diri..

Mcm mana kita kelasifikasikan bahawa blogger itu otai atau newbe (blogger baru setahun jagung).. Bagi aku mungkin kerana berapa lama mereka berada dalam persadan dunia blog ini menjadi ukuran kot. Ye lah kita pun selalu dengar org lama ckp "Lebih Makan Garam Dulu" dan mcm2 lagi lah. Maksudnya mereka ni dah otai lah kan. Pengalaman mungkin memarangkan mereka so belajar dari pengalaman sesuatu yg paling berharga.

Tapi bila org dah kata blogger otai minta tips dari blogger baru ni mcm mana?? Apa pendapat korang tentang perkara ini. Memang lah tak jadi salah dan tak langgar mana2 undang2. Cuma nak tahu apa tindakan korang dan perspektif korang pada otai2 mcm ni. Adakah merka memang tak tahu dan nak belajar dari anda?? Atau mereka ni sebenar dah tahu tapi cuma buat2 tak tahu nak uji blogger2 baru ni.

Kalau aku lah, tak ada apa masalah pun kita berkongsi perkara ini tak kiralah dia otai ekr atau dia org yg dan lama tapi kadang kita terlepas pandang perkara kecil yg org lain tahukan. Tak semua ilmu kita akan dpat tapi yg penting pesan Rasullullah berkongsilah ilmu walaupun sebesar biji sawi. So jng kedekut dan membezakan antara kita keran kita sama. 

Kalau yg baru nak belajar dengan yg otai tu kita dah biasa dengar kan so tu memang dah jadi lumrah dalam kehidupan kita. Tapi mungkin ada seorang blogger otai menuntut dengan seorang yg bukan blogger langsung. Maksudnya org yg ditanya itu adalah org biasa cuma pandai sikit dalam dunia business dan juga selok belok pengiklanan. Penting gak kan kita tahu semua tu agar byk ilmu boleh dikongsi dengan semua. Pendek kata kita kena menuntut ilmu sehingglah ke liang lahat ok jng malu and segan. Selamat berblog...




Apabila Blogger Otai Merendah Diri..

3 comments.. read them below or add one

DDFABULOUS.COM DDFABULOUS.COM 04 June, 2011
hamboi entry hujung2 minggu yg mak jemah suke sangat nih...gegirl mana plak yg meroyan tuh...
Bakri Hussin Bakri Hussin 04 June, 2011
macam ada kena mengena ngan saya jer bro huhuhuhuhuhuhu
Rahmad Rahmad 04 June, 2011
klu skrg kebanyakannya blogger otai yg menjadi sumber rujukan..