Aku Turut Bergegar...

9:00 PTG Maha Mahu 7 Comments

Seram sejuk gak lah bila tiba2 terasa gegaran walaupun tidak ketara namun masih mampu dirasa oleh manusia. Itu lah yg aku rasa ptg tadi apabila gempar bumi yg berlaku di Indonesia turut dirasai di Malaysia. Maklumlah bekerja di pejabat tingkat 27 memang terasa sgt. Walupun ia adalah pada skala lebih kecil namun pertama kali merasainya membuatkan hati ni bedebar2 jugak lah.

Lebih kurang pukul 11.30 pagi lah mcm tu terasa gegarannya tapi mcm biasalah buat2 tak tahu. sebab tgk barang2 dan juga peralatan tak goyang pun. Ingat ada darah tinggi ker tiba2 jer terasa goyang takut gak. Tapi dapat confirm apabila melihat hampir semua tinggkat telah mengosongkan bangunan tersebut dan tingkat aku jer tak kosongkan lagi hehehehe.. Bukan degil tapi tak pasti apa itu. Cuma perasan bila tgk bawah ramai org berkumpul kat kawasan lapang. Ingat ada firedrill mcm hari tu, tak dgr lak bunyi loceng.

Bila tgk berita lak mlm tadi baru tahu bahawa ada gegaran di negara jiran. Dapat dirasai oleh semua bangunan tinggi di sekitar Putrajaya, Selangor dan Perak. Nasib negara kita jauh daripada malapertaka alam itu. Diharap tak ada lah yg lagi teruk sebelum ini sehingga mendatangkan tsunami bimbang gak sekrang ni. Kejadian alam tidak boleh diramal berdoa jer lah yg mampu kita lakukan.

Anda juga suka post ini...

7 ulasan:

  1. alhamdulillah cuma rsa sedikit.,moga2 Malaysia dilindungi dari bencara alam yg teruk.,

    len kali jgn degil.,eheheh
    waspada..sdia payung sblm hujan., :)

    BalasPadam
  2. korang dah berlatih menghadapi saat-saat cemas ke? :-)

    BalasPadam
  3. harap2 takde musibah besar melanda negara lita ni

    BalasPadam
  4. ish... takut juga mendengarnya ya...

    BalasPadam
  5. setiap yang berlaku itu ada himahnya.. ^^kita hanya mampu berdoa untuk keselamatan diri kita keluarga kita dan seluruh muslimin dan muslimah semua..

    Firman ALLAH yang bermaksud:
    ".... aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui"
    (Al-Baqarah:30)

    BalasPadam
  6. aku tak de rase ape2pun...tq share

    BalasPadam