Movie

12 Juta 'KL Gengster' Pecah Panggung

Rabu, Jun 22, 2011 Mahamahu 10 Comments

Tahniah di ucapkan kepada Samsul Dato Yusof atas kejayaan beliau dalam mengutip hasil tayangan di pawagam seluruh Malaysia lebih dari boxoffice yg pernah di catatkan oleh David Teo melalui movie Adnan Sempit. Mungkin dah jadi trand sekrang filem2 berbentuk aksi seperti ini mendapat tayangan yg tinggi di Malaysia. 
Selain filem KL Gengster turut berada pada carta jualan tinggi setakat ini adalah filem Kongsi, Karak dan juga Nurkasih. Namun status boxoffice kah menjadi rebutan semua pembuat filem tempatan sekrang. Mcm mana dengan nilai2 masyarakat yg murnia serta nilai2 kemanusiaan yg selama ini menjadi wajah filem kita makin jauh dan terpinggir. Knp kita seolah tiada identiti sendiri dalam menghasilkan filem mesti nak ada juga anasir2 luar pengaruh dari negara barat dlm cite2 tempatan. 



Tak salah menggunakan teknologi dan juga cara org luar mengarah filem, tapi unsur dan juga kemurnian masyarakat kita yg berbilang kaum hidup aman damai harus menjadi satu juga unsur dalam filem kita. Selepas ini akan ada susulan kepada cita2 mcm ni lagi nanti tak caya tunggu lah cite Bohsia2 akan kuar daripada karya Samsul juga. Lepas ni mungkin kena seimbangkan cite2 unsur aksi ini denga cite2 seperti Nurkasih dan juga filem Syukur 21.

10 ulasan:

  1. setuju setuju. memang kena ada unsur ketimuran la kan. tapi apapun tahniah la kt syamsul dan krew2 dia. :)

    BalasPadam
  2. aku blm tgk lg crita tu, bz

    BalasPadam
  3. bkn xnk buat.. dh buat tp msyrakat sndri yg plih nk naikkn cite2 mcm ni.. ahmad idham prnah buat tp xmsuk box office pun.. so, pilihan d tngn pnonton sndiri.

    jemput singgah ANASAURUS :)

    BalasPadam
  4. deme ni org tmeloh ek..tjmpe snarai dlm darulmakmur blogger...moh la kome memeriohkan lgi dunia blog ye ;)

    BalasPadam
  5. Entry kali ni mmg ada asasnya.. Setuju :)

    BalasPadam
  6. pecah panggung ek cite ni....
    xtahu menahu...hehhehhe
    follower baru kat sini....
    uhhuhuuhuh

    BalasPadam
  7. gile best cite ne.2 kali dh aku tgk.

    BalasPadam
  8. bagi aku tak salah untuk meniru idea dan bagaimana pengarah luar membuat filem asalkan tak melampuai batas. filem aksi adalah filem yang banyak kita tunggu. bukan filem action yang mengunakan camera sepenuhnya tetapi action yang real. jangan samakan setiap filem dengan nilai peribadi setiap kaum.kalau macam tu sampai biler pun tak berkembang. tapi filem2 yang terlampau seperti yang terlebih 18 sx nya adalah filem2 yang patut kita band.. setakat artis jer hot tapi citer macam sampah tak kemana juga..

    BalasPadam
  9. kalau anak muda kita terpengaruh jadi gengstar siapa yg harus disalhkan

    BalasPadam