Pendapat

Tekanan Mula Terasa...

Jumaat, Mei 06, 2011 Mahamahu 6 Comments

Semenjak 2 menjak ni rasa mcm tak cukup tido and tak cukup segalanya. Entah knp mana silap dan mana kurangnya. Byk perkara perlu difikirkan dan byk yg perlu di setelkan dalam masa terdekat ini. Mungkin perangcangan jadual kerja yg tidak teratur dan juga mungkin dari anasir luar kot. Penat ,pening dan mcm2 lagi dalam fikiran agak beserabut hari ni.

Mungkin salah satu sebab bebanan kerja yg bertambah kota menjadikan hidup ini agak sedikit tidak terurus seperti biasa. Sebelum ni agak lengang dengan kerja tapi 2 3 minggu ni makin bertambah. Maka sekali dengan itu tekanan kerja pun datang kerana semua nak siap cepat. Susah gak berurusan dengan org kolar putih ni. Kandang yg di nak tu asyik berubah dan tiada pendirian semua kena ada org atas juga yg bagi jawapan. Tapi sabar dan terus berusaha menjadi kunci insyallah semua akan terpelihara.

Lepas tu lak masalah dengan perbelanjaan bulanan sentiasa ada jer menda baru yg nak dibeli dan nak diganti. Aduh mengeluh pun tak guna tak selesai masalah makin membuat fikiran runsing adalah. Cara terbaik kena atur perbelanjaan hari dan jadual semua perbelanjaan bulanan agar sentiasa ada lebih bukan takat2 cukup jer hehehe.. Sorry lah kongsi sikit masalah dengan kawan2 blog, mungkin dengan cara ini dpt mengurangkan sedikit beban. Tapi kalau ada yg nak bagi cadangan lagi bagus dialu-alukan. Terima kasih kerana membacaanda begitu berharga.





   

6 ulasan:

  1. apa lagi..asset byk jual smua.jgn jual lurah sudah ***pecutttt

    BalasPadam
  2. yang penting pandai bahagi masa dan belanja.

    BalasPadam
  3. yes !! u should manage ur scedule :)

    BalasPadam
  4. huurrrrmm, semua org x dpt lari dr masalah.. di harapkan anda cekal dengan segala masalah yang mendatang.. good luck! semoga masalah2 tersebut hikmah kepada sebuah kejayaan dan kebahagiaan.. amin! ;)


    MySuaraBlog: 8 Fakta Pornografi Dan Internet

    BalasPadam
  5. betul2..masalah sentiasa mengejar kita...ok je bila luahkan kat blog...legakan!!...terutamanya dapat pandangan positif kawan2


    pasal belanja tu ..bajet memang tak penah perfect...belari2 kita mengejarnya...tak ada comfort zone utk kite..semoga kita istiqamah dlm berdoa untuk mencapai apa yg kita hajatkan utk meneruskan hidup ini...

    BalasPadam
  6. time management is important.. take care okep.. chill..~~~

    BalasPadam