Hiburan

Hasil Cetak Rompak Lebih Berkualiti Sekarang

Ahad, Mei 29, 2011 Mahamahu 4 Comments

Perkara yg dulu susah sekrang lebih mudah dan lebih cepat. Sebelum ini kita pernah dgrkan cemua CD atau DVD cetak rompak begitu dibenteras degan agresif sekali. Tapi bagaikan kata pepatah 'hangat-hangat tahi ayam jer'. Namun kini kaedah cetak rompak makin lebih moden dan lebih maju dalam menghasilkan karya cetak rompak mereka lebih berkualiti. Sebelum ini, kalau kita tgk hasil cetak rompak semua mesti paling teruk dengan audio dan juga visualnya cukup tidak terang sekali. Namun kini hasil cetak rompak ini cukup cantik dan cukup best tanpa ada kepala org begerak dalam panggung dan juga audio yg sungguh jelas.

Knp ini semua terjadi? Pernah kita fikirkan tak. Hasil cetak rompak tempatan paling cantik dan paling bagus. Sebelum ini kita paling susah nak dpt hasil filem tempatan dalam bentuk dvd cetak rompak sekurang2nya dalam tempoh 5 bulan selepas ditayangkan baru lah dpt dvd cetak rompak filem melayu. Kini dalam tempoh 1 minggu lepas ditayangkan dalam panggung dvd cetak rompak ini boleh didapati dengan mudah dan kualiti paling bagus.

Sebenarnya ini semua kita tahukan. Apabila hasil filem dan juga karya tempatan baru seminggu keluar panggung dah keluar kat tv. Walaupun stesen tv berbayar namun di situ semua boleh di dapati dengan kadar paling minimum dan pulangan cukup tinggi kepada penyangak cetak rompak ini. Mana taknya hanya dengan bayaran yg sikit untuk satu filem tapi mereka iaitu penyangak cetak rompak boleh buat dengan pulangan jualan dvd cetak rompak paling byk sekali.

Tak jual dvd pun meraka akan membuat hasil cetak rompak itu dalam bentuk download di laman2 web. Semua cite2 baru ini boleh di dapati dengan cepat sekali dan kualiti cukup bagus. Kat situ kita nampak akan kekurangan jika filem kita baru seminggu kuar panggung dah kuar kat tv. Mungkin pihak2 tertentu kena lebih peka pada masalah ini. Tapi bagi penonton mcm kita ini sesuatu paling menguntungkan dimana boleh dapat tonton filem itu pada masa cepat dan kualiti yg sebaik panggung wayang. Tak caya tgk lah kat web2 download free semua filem melayu yg baru kuar dan ada bestkan.




4 ulasan:

  1. Kesian pulak kat artis sekarang ni. Makin maju teknologi, makin susah mereka nak cari makan.

    blog sharifdez

    BalasPadam
  2. sebab ape cetak rompak maju?

    curi hasil tu mmg satu hal, tapi otak bisnes diorang dah makin tip top sekarang nih.

    ce gi kedai cetak rompak. biasa diorang akan suggest filem menarik yang best kalo kita blur nak pilih.

    then kita tanya, ada terang ka?

    diorang akan balas, ooo yang ini belum, lagi seminggu dua. then kalo dulu beli cetak rompak tak boleh test, sekarang dah boleh test tengok terang tak terang.

    lepas tu lak dia ada gred lak. dvd biase, dvd 9, blue ray copy, dengan blue ray. nak yang paling clear adalah blue ray tapi selalu movie lama-lama. arga still bley afford compare to ori. ada lak tu kalo beli 5 keping, percuma satu dvd movie dengan arga lagi murah. contoh sekeping rm8, beli 5 = rm35 percuma sekeping. so maknanya 6 keping rm35, sekeping rm5+ je.

    and yang paling menarik, kalo gambar sekat-sekat, boleh pulang balik ganti dvd baru, or paling tidak cerita lain.

    semua benda ni takkan ada dan susah nak wujud dekat kedai jual dvd original. layanan pon takkan semesra cina-cina jual cetak rompak nih.

    so cane bisnes diorang tak masyuk?

    BalasPadam
  3. download je sng.. quality yg best bila DVDRip & BRRip.. tapi BRRip la terbaik, HD tapi size kecik (format .mkv)

    BalasPadam
  4. nak buat mcm mane..kene terima la semua ni..makin canggih teknologi makin byk la baik dan buruknya..bisness maa...

    BalasPadam