Dunia Internet Di TV

Dalam memuaskan nafsu manusia untuk mencapai teknologi dalam kehidupan berebut2 semua pengelur product teknologi ini untuk mendapat tempat dihati pengguna. Makin byk yg dimahukan makin byk yg di keluarkan sehinggakan kadang2 pengguna sendiri keliru dengan semua itu dan bimbang akan mudah ditipu oleh teknologi itu sendiri. Bimbang satu masa nanti manusia semakin malas kerana teknologi dan manusia semakin bergantung kepadanya dalam menentukan arah hidup tanpa usaha. 
Begitulah juga dalam dunia teknologi internet sekrang, bukan sahaja kita boleh layari internet dari cyber cafe sahaja malah di seluruh tempat mampu untuk mendapat capaian itu. Dahulu internet hanya dapat dilayari di PC atau laptop sahaja, dan mereka yg betul2 memerlukan internet perlu membeli peranti lebih mahal. Namun kini semua itu hanya di depan mata sahaja, teknologi TV dan internat memberi peluang pengguna menjelajah dunia tanpa sempadan ini dengan lebih cepat dan jelas di ruang yg lebih selesa. 

Saiz TV ini lebih besar dan lebih selesa untuk mata pengguna memandang setiap sudut yg cuba dicari dan dicapai apa2 sahaja. Selain itu juga teknologi TV internet ini juga memberi lebih ruang sekeluarga bersama menikmati masa berharga bersama keluarga kerana semua perkara dapat dikongis bersama dan segala dapat dilihat bersama2. Di sini dapatlah keluarga mengawal segala yg dilakukan anak mereka dalam melayari internet di rumah kerana semua di depan mata. 

Sebenarnya teknologi ini ada baik dan ada buruk. Namun dalam mengejar kecanggihan kebaikan harus lebih byk daripada keburukan kerana ia akan memberi kesan kepada pengguna. Tapi kadang semua itu dipandang sepi dan juga tidak dipedulikan oleh sesetengah pengeluar dalam mencapai semua matlamat mereka. Termasuklah juga dalam menjaga dunia dari segala gangguan akibat daripada teknologi yg terlalu canggih ini. Sama2 renungkan selamat beramal.


5 comments.. read them below or add one

toyolkiut toyolkiut 12 May, 2011
benar..
kmajuan d nikmati ada pro dan kontra nya dlm hidup kita.. dlm mncari yg tbaik kadangkala ttimpa musibah jg..
^ Uncle Syaf ^ ^ Uncle Syaf ^ 12 May, 2011
betol2.setuju!!!!
bende2 cam ni dah pun merosakkan segelintir masyarakat dunie
ct nuur' ain ct nuur' ain 12 May, 2011
yer sy setuju..
kadang kala beli jer barang moden tp tidak dpt digunakan kerna kita sendiri tidak mahir utk mggunakannya last tersimpanlah ianya memenuhi ruang umah tu.. bazir duit lg jgn ckp la.. kalau ciput takper..
syafeeqa syafeeqa 12 May, 2011
dah macam2 kemajuan telah dikecapi dunia.

ikot manusia jugak nak gunakkan dengan cara mcm mana. kan =)
hans hans 13 May, 2011
dunia teknologi semakin lama semakin canggih

Review Filem Kongsi