Rasuah Musuh Agama - Jangan Ambil

Terkejut dan sungguh menghampakan. Demi wang meraka sanggup lakukan apa sahaja janji cepat kaya. Bukan masuk skim cepat kaya tapi ni lagi teruk boleh meruntuhkan sebuah negara yg tgh membangun. Sungguh tidak disangka apa yg kita harapkan meraka lah penyangak kepada negara rupanya. Patut rasa ada sesuatu yg tidak kena kepada sempadan negara, yelah cuba byangkan kita dah hantar pandatang pulang tapi alih2 org yg sama gak kita akan jumpa tak pelik ker.

Perkara ni sebenarnya dah lama tapi kenapa sekrang baru tindakan yg drastik diambil oleh pihak berwajib. Mungkin alasan nak simpan bukti tapi kalaulah semua mereka yg terlibat dengna rasuah terlepas juga tak tahulah ketelusan dimana. Aku tekejut korang bolehlah anggap rasuah yg diterima sekrang ni lepas, tapi ingat hukuman Allah tu tetap ada. Lepas di dunia di akhirat menanti juga.

Terkejutlah sebab semua yg terlibat itu adalah org kita org Melayu dan pasti org Islam. Susah nak tuduh nanti yg tak buat akan terasa lak, luahan aku ini cuma pada meraka yg buat pada yg tak buat jng risau tak ada kena mengena dengan anda kerana anda begitu bertanggungjawab. Masih tak puas hati lagi ni walaupun sekarang dah menjadi kes Polis dan SPRM aku tetap sebagai rakyat biasa rasa cukup sedih.

Harap lepas ni kakitangan kerajaan lebih bertanggungjawab dan rasalah bahawa apa yg anda dpt itu untuk anak2 dan juga keluarga. Kalau dtg dari sumber yg haram maka akan haram segalanya sehingga mati. Terkejut bila dgr berita hari ni di umumkan jumlah rasuah yg diterima memang tak sangka. Pendatang tak kisah berabis byr rasuah demi nak masuk negara kita kerana bagi mereka negara kita ini alah lubuk emas meraka. Tapi kenapa org kita sanggup jadi penyangak untuk negara sendiri....


Rasuah Musuh Agama - Jangan Ambil

5 comments.. read them below or add one

AkuMuzikFilem AkuMuzikFilem 08 April, 2011
ada yang dah meninggal sorang.
ShafiqIzwan ShafiqIzwan 08 April, 2011
ish terok betol la skang nie..
::FAIZ FARISH:: ::FAIZ FARISH:: 08 April, 2011
no komen pasal hal ni......susah nak cakap
AimanAriffin AimanAriffin 08 April, 2011
Rasuah sebenarnya perkara yang biasa di Malaysia. Pernah ada seorang Mat Salleh di sini kata "oh you're from Malaysia? I've been there once and I was asked to pay money to the police"

bukankah malu tu?

Its so common until people look at it as a normal thing to do. Nothing so personal or related to religion. Sad but its true
AizA AizA 08 April, 2011
malaysia...malaysia... xde yang mustahil bila bab dosa....