Laporan

Tsunami Petanda Alam Kembali

Ahad, Mac 13, 2011 Mahamahu 5 Comments

Dunia sekali lagi digempakan dengan petandan alam yg dashyat tidak dapat di jangka walaupun secanggih mana teknologi yg di bina makin tidak dapat di capai kuasa alam ini. Itu lah yg jadi kepada kita makin canggih teknologi kadang kita makin malasa dan makin alpha kepada semua itu. Sekerang telah terbukti teknologi kita tidak juga dapat mejangkau kehebatan kuasa yang Maha pencipta.

Tapi pasti setiap yg berlaku itu adalah peringatan dan juga petunjuk kepada kita bahawa ada yang menetukan segalanya. Kita hanya mampu mereka dan meramal namun segala telah di tentukan oleh Nya. Kita manusia sentiasa lemah dan tidak dapat melawan segala kuasaNya. Itu lah yg terjadi dalam masa tak sampai beberapa minit sahaja ranap satu bandar di Jepun.

Tidak lah nak menambah beban mereka yg di sana tapi nak bagi peringatan pada kita di sini sentiasa beringat. Dan teknologi yg canggih yg di bina jng terlalu bergantung sgt, kena ada kepekaan kita juga dlam semua situasi ini. Namun di dinilah peluang kita sebagai negara yg paling prihatin tidak kira negara yg kurang maju ker atau maju tetap akan hantar bantuan. Itu lah kehebatan kita negara Malaysia dan di harap dpat perhatian dunia tentang itu ok.

Sama2 kita membantu mereka yg dalam kesusahan tidak kira apa status meraka pada masa itu. Kita tidak tahu bila pulak masa kita akan tiba kan. Itu lah kuasa dunia dan juga kuasa Maha Pencipta. Syukur itu penting bagi kita sebagai makhluknyaAlhamdulillah.

5 ulasan:

  1. semoga jd pengajaran pd manusia..

    BalasPadam
  2. manusia perlu beringat.
    jangan terlalu asyek dengan keseronokan dunia. =)

    BalasPadam
  3. rasa nikmat sorang2... tapi bila bala... semua rasa tempiasnya.. beringatlah...

    BalasPadam
  4. learn from this situation.be a thankful because our country always peace without any danger or natural disaster.

    BalasPadam
  5. HAARP punya angkara kot. cuba kita search google tentang apa bendanya tu HAARP.

    BalasPadam