'Cyclamen Persicum' Tumbuhan Houseplants

9:00 PG Maha Mahu 6 Comments

Dengar nama cukup unik untuk tumbuhan yg sesuai untuk hiasan dalam rumah. Dengan penjaga yg cukup minima dan hanya memerlukan ruang yg sederhana sejuk dan tidak terlalu terus dengan cahaya matahari menjadikan pokok ini cepat kembang dan membiak. Asal usul ia cuma di ketahui daripada negara Eropah seperti Turki, Syria, Labnon dan byk lagi. Namun ia boleh didapati di negara kita juga dengan mudah.
So untuk buat hiasan dalam rumah agar tidak suram dan juga ada keserian hijau tumbuhan hidup maka pokok ini menjadi pilihan hati aku untuk di serikan di anjung rumah. Mudah dijaga dengan warna bunga yg lebih cerai menjadikan ruang kecil dan sempit mampu untuk diserikan. Senang di gayakan dengan apa sahaja pasu yg berbagai warna dan corak menjadikan ia unik untuk dihias di dalam rumah anda. 
Maka dengan sedikit kesenian diperlukan untuk menjadikan ruang anda lebih menyerlah. Aku apa lagi dengan housemate telah shopping membeli bunga ini murah jer. Nak hiasa di atas mejad sudut untuk tepat perhiasan sgt sesuai. Korang pun mampu dptkannya hanya perlu shopping di IKEA huhuhuhu...




Anda juga suka post ini...

6 ulasan:

  1. aahkan yuyu, macam Teratai

    BalasPadam
  2. TK lum pnh tngok lg..
    daun ia unik la..
    nanti pegi pasar tani tngok ada x depa jual..

    BalasPadam
  3. cantik la bunge ni...
    mcm tertai kawen ngan orkid...^^

    BalasPadam
  4. bunga bermusim lorh..
    x ada kat pasar tani..ada kat umah i je,,hehehe

    BalasPadam