Teknologi

AMOLED Teknologi Kian Manjadi Kegilaan

Rabu, Mac 16, 2011 Mahamahu 4 Comments

AMOLED atau Active Matrix Organic Light Emitting Diode dimana boleh dikatakan antara planta skrin paling terang dan jelas untuk penggunaan TV Plasma dan juga telephone bimbit. Itu adalah antara ciri2 yg di cari pengguna teknologi gadget sekrang ni. Mungkin menjadi kepentingan utama dalam memiliki peranti tercanggih dan juga terbaru.


Ia mempamerkan katod susunan, organik , dan anod melapiskan pada atas satu lagi lapisan - atau substrat - yang mengandungi litar. Pixel didefinisikan oleh pemendapan bahan organik dalam satu selanjar, diskret "bintik" corak. Setiap piksel diaktifkan secara langsung. Peningkan kalau baca ayat2 taraf tinggi ni hehehe maksudnya setiap gambar yg dipaparkan di susun dengan menggunakan katod dan anod untuk menjadikan setiap gambar jelas dan lebih nyata dengan susunan lebih padat.

Contoh skrin menggunakan AMOLED

Kalau nak tgk contoh antara AMOLED yg paling stabil sekarang ini adalah pada telephone bimbit Samsung Galaxy. Mempunyai bukan setakat ciri skrin besar malah digabungkan dengan teknologi AMOLED yg terbaru. Dan kini teknologi ini diterapkan dalam peranti lain seperti skrin monitor komputer riba dan juga pada skrin TV Plasma.

4 ulasan:

  1. wow..canggih tul skrg nie ea..tp maera tetap guna anset biase je..ketinggalan kn? wuuwu~

    BalasPadam
  2. perghh ! style giler!

    BalasPadam
  3. mmg lawa warne kat samsung galaxy s..

    BalasPadam