Aku Sibuk Kumpul Anak

Huhuhu entah lah semenjak dah ada anak ni rasa mcm seronok jer.. Seronok tgk gelagat anak2.. Dan makin besar sekrang comel2 semuanya. Tak sia2 jaga dan bagi makan. Lepas ni boleh dtg ke untungan pada papa yer. Kali ni dpt anak lagi byk dari kali pertama. Semua ada 8 ekor wahh makin kaya aku jadi "bapak ayam" wakakkak. Leh jual lepas ni pastu kaut keuntungan wakakakkaka.. Jahat aku gelak mcm org jahat sgt huhuhu.. 

Ni anak2 yg baru beranak 2 hari dan tempoh matang 3 minggu baru leh jual..

Tapi tu lah keseronokkan aku setalah punyai byk anak. Bukan anak kandung tapi anak arnab peliharaan aku. Kali ni beranak lagi, yg round pertama dah kena jual ni dtg lagi aduh parak juga nak jaga. Bukan apa nak kasi makan kena yg terbaik jer. Nak mkn yg mahal2 memilih arnab aku ni. Nak makan epal, sayur lak tu nak yg fresh dan sejuk jer tak nak yg dah layu. Amboi bengkrap aku nasib korang mendtg keuntungan boleh jual lepas besar. Tak sia2 bela arnab dpt untung, so lepas ni boleh ceburi bidang penternakan memang menguntungkan.
Kalau tgk kat sini ada 2 warna putih 3 warna coklat campur dan 3 warna kelabu.
Kalau sapa2 nak boleh tempah sekor hanya RM40 untuk baka "Anggora" tak masuk penghantaran kalau tanpa penghantaran kena dtg ambil sendiri kat Pahang heheheheh.. Nak tgk baka yg dah besar boleh click kat sini comel2 geram aku..


6 comments.. read them below or add one

atie atie 09 February, 2011
eh..mcm hamster la bila lahir..hehe..merah mcm ni la..sebiji..heheh..tp hamster lg kecik..mcm ulat..haha
shah-kayrul shah-kayrul 09 February, 2011
geramnyer tgk arnab tue...rase nak jer...tapi jauhnyer...
djambu puadovich djambu puadovich 09 February, 2011
ingatkan anak tikus. pelik pulak kalau ada orang bela tikus. hahaha
Rya Rizyana Rya Rizyana 09 February, 2011
ala tomeinya... nak beli sepasang leh? agak2 leh ke pos ke KL?

email me yer: yuhana_82@yahoo.com
Hafriz el-Muhammady Hafriz el-Muhammady 09 February, 2011
comel2...
aku prnah dpt anak arnab banyak2 cmni. tp mgkin kurg pnjagaan, sehari ke sehari jumlah mkin brkurang. last2 tinggal sekor jer yg idup..huhu