Tak Perlu Guna Air Liur Lagi...

8:30 PG Maha Mahu 13 Comments

Sebelum ni kalau kita sinonimkan air liur dengan apa? Bukan nak cerita buruk atau cerita lucah ok bersihkan minda anda. Ini adalah satu entry perubahan masa dalam teknologi sistem penghantaran negara. Tak tahu lah mungkin aku lambat kot tapi aku baru tahu. Tu sebab dah lama tak buat kerja2 mengepos ini. Ye lah sekrang zaman canggihkan segala teknologi ada guna email atau sms jer cepatkan.

Tapi kadang2 semua tu tidak mampu untuk membataskan segala2nya untuk kita menggunakan cara yg asal pernah kita gunakan dulu. Yer lah kata org 'tak ada yg lama tak ada yg baru kan'. Sebenarnya nak cerita pasal setem bukan filem 'SETEM'. Tapi setem sekrang dah byak mengalami perubahan. Bukan perubahan dari segi rekabentuk sahaja malah dari segi cara penggunaan yg lebih efisyen untuk kita. 

Baru2 ni adalah pergi pejabat pos untuk mengepos ye lah cenderamata yg semua rakan2 blogger dpt hasil dari menjawab servay. Tu bukan cite utama, tapi kat pejabat pos tu beli setem and brother tu bagi satu sticker setem. Wahh dah ada rupa nya sticker setem ni dah lama sebenar fikir pasal hal ni tapi baru sekrang dpt tahu. Dapat koleksi sticker setem khas lagi untuk rancangan karton Malaysia iaitu Upin & Ipin.
Sticker setem ni tak perlu guna air liur mcm dulu lagi cuma bukak dan tampal. Wahhh lagi ok dan senang untuk digunakan dimana2 sahaja kn. Sticker setem ini lebih cantik dan lebih keras tahan dari basahan. Lepas ni tak perlulah cari gam atau air liur heheheh...
Selain itu juga, kita boleh abadikan wajah atau potret kita dalam setem. Tak percaya ker? Itu semua dah ada dalam laman web POS Malaysia sendiri. Kat situ kita boleh letak apa sahaja gambar yg kita nak abadikan sebagai satu setem. Gambar semepana hari ibu ker, hari perkahwinan ker, hari lahir ker atau membuat pengumuman hari2 penting dalam hidup kita, byk lagi lah.

Ada pakej yg ditetapkan untuk membuat setem sendiri ni. Ada 3 pakej yg di sediakan dengan 4 design untuk setem anda.

No. Packages Denomination Contains of Price
1. Emerald 30 sen stamp 34 Sheets RM 500.00
2. Diamond 30 sen & 50 sen stamps 25 sheets
(12 sheets of 30 sen stamps and 13 sheets of 50 sen stamps)
RM 500.00
3. Ruby 50 sen stamp 20 sheets RM 500.00

Additional sheet : 30 sen : RM 13 , 50 sen : RM 22


Ini semua tertakluk dengan terma dan syarat sebelum boleh ia di cetak menjadi setem. Huhuhu bestkan boleh abadikan diri sendiri kedalam setem yg org boleh kenang. So bolehlah gunakan segala peluang yg ada ini untuk anda abadikan saat indah anda itu lebih bermakna. Tahniah kepada POS Malaysia mengorak langkah setapak lagi dlm memberi khidmat terbaik untuk semua pengguna.

Anda juga suka post ini...

13 ulasan:

  1. tahniahhh...tepuk tgn..aku pon dah lama x guna setem ni

    BalasPadam
  2. ha'ah tak yah laa sampai nak termuntah bila tepek setem tu kat lidah...wuekkk....

    BalasPadam
  3. memang bagus la camni...

    BalasPadam
  4. ha dah senang la camni kan.

    BalasPadam
  5. wahhhh suka setem tuh...upin ipin..i likeeee

    BalasPadam
  6. setem ddfabulous....wowwwwww...mesti letop kannnn

    BalasPadam
  7. time kasih sebab sudi singgah
    jemput la datang lagi
    ^___________________^

    http://ijatasni.blogspot.com

    BalasPadam
  8. salam ziarah..
    dah lama tak guna setem..hehe

    BalasPadam
  9. hee^^ nice entry.
    lame da xguna setem smjk perkhidmatan SMS muncul!

    BalasPadam
  10. setem......... xigt dah hri last gune.. =_="

    BalasPadam
  11. I didnt know they have this, it's nice and cool!

    BalasPadam