Isu Peribadi Bukan Isu Populariti


Tak tahu lah nak ckp mcm mana sekrang org semua suka serang isu peribadi seseorang untuk terus menjadikan ia sensasi dan panas. Kenapa isu hak peribadi sesorang suka di dedahkan. Adakah kerana kita dah kekurangan isu semasa atau isu yg lebih berilmiah. Nak kata org kita kurang pendidikan tak juga, tapi nak ambil jalan ringkas nak cepat popular atau nak cepat sensasi. Tapi cara mudah nak jatuhkan org tu mcm tu jugak serang perkara peribadi mereka pasti akan buruk lah reputasi dia.

Sebanarnya dah muak dengar isu peribadi di hebah2 kan ni. Semua sumber digunakan untuk menyiarkan hal2 yg kadang tak bermoral ni dan juga niat untuk menjatuhkan mereka. Pada mulanya hanya niat nak mensensasikan sahaja perkara tu tapi akhirnya jadi pergaduhan dan juga pertelengkahan antara mereka. Tak baik tu kan salah tu niat suka2 tapi tak selidik buruk baiknya untuk jangka masa panjang salah juga.

So lepas ni jnglah nak suka2 tayang atau simpan gambar2 atau video peribadi yg tak senonoh. Jangn lah nak simpan walaupun kat mana2 sekali pun kerana keselamatan peribadi kita sekarang mudah sgt nak di cerobohi dan terlalu byk anasir2 yg suka membuat kan isu itu lebih hangat.Tak surat khabar guna internet atau blog so terlalu mudah. Jaga hak kita dan jaga peribadi kita semoga kita sama2 selamat kan.

Tiada akhtar sebenar dlam memastikan hal peribadi kita dilindungi. Cuma ada akhtar apabila perkara tu dah jadi besar atau jadi kes fitnah baru lah boleh di hadapkan ke muka pengadilan. Kalau kita nak tuduh2 tak tentu pasal susah gak kita nanti kan. Nak ingat gak kepada pihak2 yg suka nak mebesar2kan isu2 peribadi org ni dah lah hentikan2 lah. Tak ada faedah dan hanya menambah dosa jer. Selamat berblog kepada semua.
Isu Peribadi Bukan Isu Populariti

2 comments.. read them below or add one

Rozuan Ismail Rozuan Ismail 16 January, 2011
orang kita suka aibkan kelemahan orang lain..kadang2 kita tidak sedar yang kita lakukan sedemikian..dosa besar.

Minta kita semua dijauhkan dari godaan nafsu dan syaitan..
♥♥relyza♥♥ ♥♥relyza♥♥ 17 January, 2011
kadang, yang buruk tu lagi dinampak org dari yang elok. renungkanlah...