Khas

Sorak Besar Hadiah Besar

Khamis, Disember 30, 2010 Mahamahu 3 Comments

Huhuh ni bukan nyer GA atau contest... Ni sebenarny luahan hati selepas rasa puas menyaksikan perlawanan bola sepak piala suzuki yg berlangsung di Indonesia. Tgk kat rumah jer ngan family so memang seronok lah and rasa bangga sgt jadi rakyat Malaysia. Tahniah kepada pasukan negara dan juga kepada semua yg telah membuatkan pasukan kita mencipta sejarah menjuarai piala ini julung kalinya. 


Rasa nak menitis air mata gak tgk dia org ambil piala masa majlis penyampaian hadiah. Walaupun tak ada kat sana tapi rasa seronok sebab kemenangan kita adalah di sebuah negara jiran. Negara yg pernah satu ketika menjadikan hubungan dua hala kita koca-kacir sekejap. Namun kini kita telah buktikan bahawa kita tetap juara dan mereka kena menerima kejuaraan negara kita dengan hati terbuka. Jng ada dendam sengketa, ini pelawanan yg sepatutnya menjadi pengukuh silatulrahim antara kita betul tak.


Dan yg paling penting setiap pemain akan dapat ganjaran mereka masing2. Kerana berkat usaha dan daya saing yg tinggi menjadikan kita juara. Semua rakyat Malaysia juga dpt imbuhannya apa bila kerajaan telah mengumumkan cuti umum pada hari Jumaat ini sempenan dengan kemenangan pasukan negara di piala Suzuki ini. Wahh best lah dpt gak kita meraikan kemenangan bersama2 dengan meraikan tahun baru yg akan tiba ini. Terima kasih kpd PM kita Dato Sri Najib kerana bersama2 merasai kehangatan kita selaku juara.



3 ulasan: