Sukan

Malaysia Tetap Juara

Isnin, Disember 27, 2010 Mahamahu 1 Comments


Piala Suzuki AFF 2010 yg berlangsung semalam di Malaysia memberi satu impak besar kepada dunia bola sepak tempatan. Ini membuktikan bahawa ada peningkatan yg sungguh hebat di dalam jiwa pemain2 bola sepak negara kita. Adakah ini petanda awak bahawa zaman kebangkitan semula pemain bola sepak negara, seperti mana yg pernah kita rasai dahulu pada zaman 60an & 70an. Adakah suntikan dan juga ilmu yg diturunkan sudah begitu memberi satu formula yg paling agresif untuk terus memajukan suka bola sepak tempatan yg pernah gah di persada dunia dulu kala.

Tapi ramai yg masih berhati2 dan juga berjaga2 bahawa ini semua hanya mainan politik dalm sukan sahaja. Kita tak pasti, adakah betul kekalahan pihak lawan semalam satu rancangan atau memang ia satu kehebatan?? Kita Harus terus berwaspada kerana kita bakal bertandang di sana dalam satu suasana yg jauh berbeza daripada negara sendiri dengan jumlah penyokong serta suasana emosi turut berubah. Jng terlalu berharap tapi biar harapan ada penghargaan baru ada satu perjuangan. Betul tak??


Apa pun kita harus bagi pujian dan harus bagi semangan terus tanpa putus2 kepada pemain negara kita kerana mereka salah satu pejuang yg juga menaikkan martabat negara kita Malaysia yg tercinta. Terima kasih kepada anda semua kerana menjadikan Malaysia satu kebanggaan dunia.... Semalam aku tgk kat rumah terjerit2 tak ingat aduh seronok sgt....


1 ulasan: