Hentikan Penderaan Kanak-kanak 'Minggu 3' - [Kempen]

unicef

Sudah 2 minggu kita bersama dalam memjayakan kempen ini. Pada minggu pertama kita membincangkan tentang akta dan juga perundangan yg melindungi kanak2 dari kes2 seperti ini. Pada minggu ke2 pula membincangkan jenis2 penderaan yg sering belaku di kalangan kanak2. Dan pada minggu ini pula kita akan tahu bagaimana cara kita bertindak sekiranya belaku penderaan kanak2.
Uaa
Klik Di Sini
Di negara kita kes penderaan kanak2 semakin meningkat mengikut statistik yg dilaporkan. Itu adalah satu perkara yg begitu membimbangkan sekali, terutama UNICEF. Ia adalah sebagai satu badan antarabangsa yg bertanggungjawab mengkaji dan membuat pemantauan serta menyedarkan seluruh rakyat keanggotaannya tentang kes2 penderaan kanak2 ini. Di sini lah segala maklumat akan dikumpul dan juga segala tindakan akan di ambil dlm kes2 penderaan kanak yg berlaku. So kita sebagai rakyat yg prihatin harus lah melaksanakan tugasan kita dengan menyahut seruan dalam kempen ini. Mudah sahaja hanya click pada banner di atas dan secara automatik kita menyokong seruan untuk membanteras kes penderaan kanak2 di negara kita.


Selain itu, di negara kita juga terdapat berbagai pusat dan juga institusi yg boleh membantu kita dalam membenteras kes2 penderaan ini. 'Talian Nur' adalah satu altenatif mudah untuk kita mengambil tidakan jika kes2 penderaan kanak2 berlaku. Hanya menghubungi talian ini segala maklumat boleh di dapati dan segala masalah boleh di adukan dengan pantas dan segera.

Terus menyokong kempen ini dengan klik di sini tanda sokongan anda..



{ 9 comments.. read them below or add one }

eiela eiela 06 December, 2010
betul tuh, hentikan penderaan kanak-kanak. kanak-kanak untuk disayangi bukan untuk disakiti.

Latest Entri :
Sedihnya, Mereka Sindrom Down
CT CT 06 December, 2010
tq jd follower kita ya....kita dh jd follower awk plak...hehehe
Syafiq Rosli Syafiq Rosli 06 December, 2010
btol2..stop child abuse..
umie umie 06 December, 2010
STOP CHILD ABUSE!!!!
Cikbelog Cikbelog 06 December, 2010
haihh sekarang ni ramai tul manusia tak bertanggungjawab yang suka mendera kanak-kanak..
Rafina Mimi Zairul Murni Rafina Mimi Zairul Murni 06 December, 2010
ermmm.....semuanya ni berlaku apabila tiada lagi sifat kemanusiaan dalam diri seseorang tu..yg lebih dahsyat lagi ada juga kes dera ini berlaku akibat dari perbuatan ibu bapa itu sendiri..sampai bila nak berterusan begini??di manakah akal fikiran mereka??binatang pun tahu sayangkan anak..walhal binatang bukannya mempunyai akal..itulah kelebihan binatang jika nak di bandingkan dengan manusia durjana seperti itu..
SyahmiFikri SyahmiFikri 06 December, 2010
lalala~..
yup sgt menyokong kempen ini..
henti kan semua ini..
mr.syazwan mr.syazwan 06 December, 2010
cayalah anda menyokong

saya menyokong jugak!