Teknologi

Why I Deserve To Win A Samsung Galaxy Tab - [Teknologi]

Ahad, November 28, 2010 Mahamahu 11 Comments

 
Kalau di baca daripada tajuk entry ini, memang aku berhak untuk memenangi Samsung Galaxy Tab. Bukan kerana ia adalah canggih sahaja malah kerana kehebatan teknologi yg digabungkan didalamnya menjadi ia antara peranti tablet bijak untuk semua. Maksud aku bijak adalah kerana ia boleh membantu kita dalam segala urusan harian dan juga tugasan untuk memudahkan kerja dirumah dan dimana jua. Seperti aku seorang yg bekerjaya dan mementingkan segala urusan di hujung jari sahaja.

Malah aku seorang blogger yg sentiasa mencari ilham walau dimana berada ia bukan mudah untuk meramal segala entry terbaik dtg pada masa tertentu sahaja. Itu menjadikan keperluan teknologi penting untuk membantu aku.

Sebelum ini aku memerlukan sebuah telephone bimbit untuk berhubung. Sebuah kamera digital untuk menyimpan segala gambar kenangan indah dan juga memerlukan segulung peta untuk menunjuk arah. Semua tu aku bawa bersama sebuat notebook yg bersaiz 14inch untuk membuat kerja dan menupdate blog ku sendiri. Semua itu, akan membuatkan bebanan aku bertambah dan membuat aku lebih susah untuk membawa semua itu dalam masa serentak byangkan.
Ini menjadikan teknologi itu tidak seimbang dan menyukarkan kerja aku sendiri. Namun itu semua tidak lagi jika Samsung Galaxy Tab menjadi milik ku.



Samsung Galaxy Tab, hanya dengan beban seberat 380 gram sahaja aku mampu memabawanya kemana sahaja dengan sebelah tangan heheheheh.. Merangkumi semua keperluan yg aku perlukan untuk kerja harian aku seperti 7-inch TFT LCD dengan resolusi 1024 x 600 (WSVGA), mengandungi perisian mencari hala tuju dengan google maps.

Selain itu juga kemudahan untuk membuat video conference dari jarak jauh sungguh mudah dan tidak kira masa. Ia juga mengandungi camera 3mp di belakang dan juga 1.3mp memudahkan kerja2 merakam dan mengambil gambar2 kenangan ketika berada dimana2 sahaja. Berserta dangan wifi dan juga memori dalam sehingga 32Gb mampu untuk di gunakan semaxima mungkin.


Wow sungguh hebat Samsung Galaxy Tab ini. Segala urusan berada di tangan anda dan segala mudah dilakukan. Ia masti menjadi salah satu peranti aku untuk kegunaan hari ku yg lebih simple dan teratur. Selepas ini boleh kita gunakan untuk serve internet dimana sahaja dan untuk mengupdate blog. Maka segala info dan juga berita di blog ku adalah yg terpantas dan terkini hanya dengan bantuan Samsung Galaxy Tab ini.


Terima kasih Samsung.




11 ulasan:

  1. not bad..
    i want get it one for me..
    how ya..:)

    BalasPadam
  2. aku blh berangan je..

    p/s: mai tgk video org dera anak

    BalasPadam
  3. kalau dapat free ni lagi best nih...

    BalasPadam
  4. nak jugak samsung!!! bape riban yer??? huhuhu

    BalasPadam
  5. memang nak free kena masuk contest...

    harga di pasaran malaysia lebih kurang rm2500 jer..

    BalasPadam
  6. wah beshnye,,
    kalo la dpt 1,, msti syok

    BalasPadam
  7. tengah berkira nak beli samsung galaxy tab atau ipad2.......huaaaa

    BalasPadam