Inovasi

TV Alhijrah Revolusi Penyiaran

Isnin, November 08, 2010 Mahamahu 2 Comments

Revolusi tv sudah berkembang dan juga minda rakyat sudah berubah dan mula mencari yg hakiki. Dulu kita ada TV1, TV2, TV3, Ntv7, TV8, TV9 dan juga Astro. Dalam masa sama kita selalu disogokan dengna rancangan2  nyanyian, konsert, gosip dan juga program realiti syok sendiri. Tapi kini revolusi merubah pandangan itu setelah lahirnya sebuah saluran tv yg lebih realistik kearah Islamik. TV Alhijrah diharap dpt merubah pendangan masyarakat dlam membentuk masyarakat lebih berilmu dan beragama. Rancangan yg lebih kepada unsur2 keIslaman ini dirancang khas dibawah Jabatan Perdana Menteri sendiri diharap dpt membangunkan ukhwah dan juga salsiah diri setiap anak muda Islam di Malaysia ini.

Siaran tv ini akan mula operasi sepenuhnya mulai 1 Disember 2010 dan beroperasi dari Kompleks Pusat Islam yang mempunyai sistem bilik berita moden dan sistem otomasi serba canggih. Ketika ini, siaran TV Al Hijrah bersiaran bermula dari jam 3 petang hingga 12 malam setiap Isnin hingga Jumaat dan 12 tengah hari hingga 12 malam setiap Jumaat hingga Ahad. Penonton boleh mencari siaran dengan menggunakan frekuensi yg diterakan dibawah ini.

PENETAPAN SIARAN:

Lembah Klang – siaran CH55, frekuensi 743.25 MHZ
Pantai Timur – siaran CH41, frekuensi 631.25 MHZ
Johor – siaran CH40, frekuensi 623.25 MHZ
Sarawak – siaran CH37, frekuensi 599.25 MHZ
Sabah – siaran CH37, frekuensi 599.25 MHZ

Diharap usaha mulia ini akan menjadikan industri penyiaran kita lebih berdaya saing dan menghasilkan yg lebih berkualiti dalam mendidik masyarakat kita. Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan juga siaran2 yg bakal disiarkan boleh click di sini Al Hijrah. Selamat menonton..







2 ulasan: