Red Ribbon Under the Sea Contest win Fuji Underwater Camera now!!!

Khamis, November 18, 2010 Mahamahu 3 Comments

Kalau di lihat pada contest ni memang panjang tajuknye. Tapi itu lah syarat2 yg mesti dipatuhi untuk menyertai pertandingan ini yg di anjurkan oleh blog Red Ribbon. Sebuah blog lebih kepada business blog yg menganjurkan byk contest and promotion terbaru untuk barang2 seperti pakaian dan accessory. Tapi yg pasti menarik minat aku joint contest ini adalah kerana hadiahnya berupa sebuah camera jenama Fuji heheheh best wok...
Dalam contest ni kita kena cerita dimana dan bagaimana perancangan percutian kita di sebuah pulau atau pantai yg indah bersama camera Fuji ini. So gunakanlah kekreatifan anda dalam bentuk gambar mahupun jalan penceritaan yg menarik. Jadi kat sini aku nak mulakan cerita percutian impian aku di sebuah pulau. Jom baca....

Aku ada satu impian untuk bercuti ke sebuah pulau di utara tanah air, iaitu pulau Langkawi. Menjadi impian aku dari dulu lagi untuk menjejakan kaki ke sana. Menurut kata ramai kawn aku yg sudah pergi ke sana memang cukup menarik dan mengkagumkan aku sendiri walaupun tidak pernah melihat dan merasainya secara live.

Namun diharap tahun 2011 yg akan dtg memberi aku harapan yg lebih luas untuk menjejakan kaki pertama kali ke pulau paling cantik sekali dan penuh dengan sejarahnya tersendiri. Dari Tasik Dayang Bunting kepada Telaga Mahsuri kepada keindahan dan kejernihan Pantai Cenang sehinggalah kepuncak Gunung Mat Cincang. Semua aku nak jelajahi.


Namun kenangan yg indah ini tidak akan sempurna tanpa rakaman indah dari sebuah camera, untuk menyimpan segala memori dan saat2 menarik sepanjang perjalan aku nanti. Camera Fuji Underwater ini akan aku bawa kemana sahaja tidak kira lah ke dasar laut hingga ke puncak gunung untuk merakam semuanya tanpa tertinggal sedikit pun. Tambahan pula keindahan dasar laut yg diceritakan antara tercantik didunia harus aku rakamkan bersama Camera Fuji Underwater ini.

Hanya gambar daripada Google yg ada sahaja menjadi tempat untuk tatapan keindahan pulau Langkawi ini kerana ini adalah harapan aku tahun 2011. Jika ia jadi kenyataan aku tak akan mensia-sia kan detik indah itu untuk dikongsi bersama kawn dan kuarga tersayang.







   

3 ulasan:

  1. nak ikuttt..ko tangkap gmbr aku byk2 k..

    BalasPadam
  2. Jom ke langkawi bersama aima

    http://rosesnebula.blogspot.com/2010/11/cuti-cuti-malaysia.html

    BalasPadam
  3. thanks for joining... tunggu keputusan penganjur yea...

    BalasPadam