Sukan

Pengadil Kerjaya Paling Miskin

Selasa, November 09, 2010 Mahamahu 3 Comments

Betul ker kenyataan ini? Semestinya betul semua ini telah dikeluarkan dalam sebuah akhbar Berita Harian hari ini dimana kadar elaun pengadil dinegara yg paling rendah. Malah mereka juga menyalahkan bahawa kemerosotan sukan bola sepak dinegara kita ini juga dipengaruhi oleh masalah ini. Betul ker?

Adakah anda setuju dengan kenyataan itu? Mungkin masa dah tiba elaun pengadil perlu dinaikkan sejajar dengan kadar kenaikan harga barang dan juga beberapa perkara lagi yg diumumkan. Itu aku setujulah kerana sesuatu pelawanan itu tidak akan sempurna tanpa pengadil yg adil dan saksama. Kerja keras mereka untuk memastikan sesuatu pelawanan itu lebih adil dan lancar ditangan pengadil. Maka bebaloilah dengan usaha dan juga tugas mereka jika elaun itu dinaikan. Malah ada juga pengadil kita ni di iktiraf peringkat antarabangsa itu satu yg membanggakan.

Namun aku tidak setuju jika dikatakan mutu bola sepak negara kita merosot disebabkan oleh pengadil. Beluai ditugaskan untuk mengawal pelawanan tapi untuk menetukan pelawanan itu berjya dan cantik adalah pemain. Asyik2 gaji pemain jer naik tapi main entah apa2.. Mungkin pemain kita ni tidak perlu terlalu disogokkan dengan ganjaran yg tinggi jika mainan mereka masih memalukan diperingkat antarabangsa.






3 ulasan:

  1. kerja amal untuk negara tercinta..

    BalasPadam
  2. ermm..kenkadang betul jugak tu kan..kesian pengadil..

    BalasPadam
  3. kesiannya pengadil..patut la dieorg suka bg kad merah..tension kot

    BalasPadam