My Magical Journey - [Contest]

Jumaat, November 12, 2010 Mahamahu 4 Comments


 Segalanya bermula pada satu hari dimana aku telah melawat sebuah muzium. Di situlah dipamirkan segala artifak dan juga peninggalan sejarah yg cukup berharga. Termasuk sebuah almari antic mungkin jutaan ringgit jika digadaikan. Tinggi dan luas dari biasan pintu yg ada dihadapan aku ini. Almari penuh dengan ukiran antik ini menjadikan hati aku tertarik untuk terus menjelajah seluruh pelusuk dan sudut bentuk almari itu. Namun kedegilan dan juga keinginan untuk mengetahui apa yg ada membuatkan aku telah menceroboh masuk ke kawasan almari dan membukanya untuk terus melihat apa ada didalamnya.
Tiba2 suasana gelap gelita dan juga gegaran yg kuat terhasil mengakibatkan aku terus rebah dan bagaikan terjatuh dari gunung yang tinggi. Makin jauh aku terjatuh makin dingin dirasai seluruh tubuhku. Dan tiba2 ku pandang bawah dan terpercik biasan cahaya putih. Makin lama mkin mendekati ku dan hati ku berdebar untuk mengetahu apakan ia dan akhirnya……………. Aku jatuh juga terbaring di satu kawasan putih bersalji. Kesejukan memelukku dan juga putih bersih sekitarku. Dimanakah aku tanpa sesiapa sekeliling ku lalu aku terus berjalan dan mencari arah peng hujung jalan itu untuk terus keluar dari kawasan gerun ini.
Kini aku terus berlari dan mencari arah tuju yg betul2 membawa aku kedunia nyata. Langkah diterus tanpa rasa jemu. Akhirnya aku kedengaran deruan kuat seperti ombak yg memukul danau. Aku terus langkah dan menghampirinya sehinggalah aku ketemui pesisiran pantai yg sejauh mata memandang. Luas tidak terhingga menjadikan aku bergitu keliru dimana aku dan mengapa aku ada disini. Ku susuri pesisiran pantai mencari alamat yg sebenar ku. Kedengaran ngauman cerombong yg kuat membuatkan hati ku berharap. Maka ternampak lah susuk bahtera indah berkepala naga. Ukuran kayu dari hasil kerja yg cukup halus pada tubuh bahtera itu. Lalu dilabuhkan sauh ketepi pantai untuk mengambilku. Makin keliru hati ini siapa gerangan yg membawa layar besar ini bersama harapan ku. Namun ku teruskan sendiri tanpa rasa gusar dihati. Berlayar sendiri seperti nakhoda yg penuh ilmu didada demi mencari jalan pulang.
Di lautan luas aku redahi bersama deruan ombak dan bayuan angin yg menyusuk kalbu ku. Hala tuju tidak diketahui kini aku pasrah atas segala. Namun belum sesaat harapan ku putus, terbang selayar naskah menghampiriku. Hampir reput dan lupus tulisan naskah itu ditangan ku. Lalu ditatapi penuh penghayatan apakan yg cuba disampaikan. Dan akhirnya ia sebuah peta hala tuju dan laluan ku kini makin terang dengan setiap sudut dilakar penuh kefahaman. Akhirnya aku faham bahawa segala persoalan aku kenapa? Dimana? Bagaimana? Semua terjawab. Kini aku berada di dunia ciptaan ku yg terbuai selama ini oleh mereka yg ingin ku temui. Layaranku berlabuh di sebuah kota membuat aku lebih yakin untuk melangkah. Bahawa aku akan ketemu semuanya di dunia fantasi ini.
Di sebuah pulau sunyi sepi gelap dan penuh dengan debu. Tidak lengkap jika tidak ada ia dan disitu segalanya menjadi kenyataan. Membuat hidup lebih bermakna dan juga kehidupan lebih teratur. Ohhhh akhir nya aku nampak kelibatnya. Penuh megah dan gaya yg segak. Di situ lah aku temui EON Bank. Pengurusan perbankan bijak anda. Penyedia Credit Card satu2nya di dunia GSC – EON Bank Credit Card penuh dengan pakage dan khas untuk peminat movie seluruh Malaysia. Huuhuhu disitu lah rupanya Magical Journey yg sebenar aku cari. Lebih lengkap hidup dengan GSC – EON Bank Credit Card di Facebook, nak rasa kehebatan Magical Journey anda sama2 lah sertainya dan jadilah org pertama menjelajah dunia fantasi anda dengan lebih selesa . Wahh best nyer Magical Journey aku bersama EON Bank.


4 ulasan: