Aku Gilakan 'Extreme Chessy 6 Pizza' - [Contest]

Ahad, November 14, 2010 Mahamahu 6 Comments

Entah kenapa semenjak dari menuntut di kolej lagi  aku sgt minat pizza. Semenjak aku mula pandai makan pizza sampai sekrang dah bekerja, pizza menjadi menu utama aku. Bukan senang dulu nak dpt pizza mcm2 cara mereka gunakan untuk merasai kehebatan pizza. Bagai2 resepi dah dicuba dan bagai2 campuran pizza menjadi menu untuk semua penggemar pizza mcm aku, seperti campuran pizza + lada hitam??

Ada juga cubaan untuk menggabung kan pizza dan juga mayonis???

Tapi hanya satu sahaja yg betul berjaya menambah kehebatan rasa pizza serta menaikan selera aku untuk terus menjadikan pizza hut menu utaman harian aku, yg pasti "Extreme Chessy 6 Pizza".... Wowwwwwwwwww.....terangkat...
 

Semenjak itu aku tertingat2 Pizza Cheesy 6 ini. Hasil gabungan 6 cheese yang memang hebat. Ada Cheddar +  Mozzarella + Parmesan + Provolone + Monterey Jack + Romano. Kesemua cheese ini selalu digunakan didalam masakan Prancis dan Italy. Wahhhh terasa bagaikan di negara org bila menikmatinya. Sebab adik aku rajin masak kek dan di juga ada menggunakan antara cheese2 dalam bahan2 kek beliau, jadi tak dinafikan lah cheese boleh dimasukkan dalam pizza.


So hari minggu lalu aku dpt jer gaji terus pergi restaurant Pizza Hut's Malaysia untuk merasai dan juga menikmati kehebatan Pizza Chessy 6 ni. Mereka2 juga tidak melepaskan peluang untuk mendapatkan Pizza  Cheesy 6 ini walau dengan apa cara sekali pun mahupun, 'Meredah lautan api' sanggup untuk mendaptakan sepotong Pizza Chessy 6 ini.



Namun bagi aku hanya berkunjung ke restaurant pizza hut sungguh mudah sahaja untuk mendaptkan semua ini. Lalu aku oder lah Pizza Chessy 6 ini dengan satu set besar punya!


Akhirnya bila sampai jer set pizza ni, aku apa lagi terus lah terkam mcm org lapa untuk menikmati pizza ini bersama kawn2 ku. Memang benar kata pujangga 'Hanya jauhari mengenal manikam' tidak dinafikan kehebatan gabungan serasi rasa cheese sebenar didalam pizza. Hasil garapan dan juga kehangatan masakan ini membuatkan aku terus terbuai keenakannya sehingga ke titisan terakhir. 


Arrrrrrhhhhhhhhhhhh!! Alhamdulillah sedap sunggah lah pizza ni. Memang ini adalah menu yg akan terus membuatkan aku gila kepada pizza dangan rasa 6 Cheese nya sekali. Jng lupa untuk basuh tangan dan mulut anda selepas mkn. Jadi aku akan menggunakan kata2 ini khas untuk pizza ini.

"I’m crazy about Cheeeeeeeeeeeeeeeeeese!"






   

   

6 ulasan:

  1. good luck! dah ada org lain join ke?1st time tgk entri pizza ni, semoga berjaya :D

    BalasPadam
  2. best ke bro?

    aku kalo pizza hut ni kureng sikit la...

    sejak 2 menjak dia tarik balik cheese tabur tu wakakak.

    aku prefer dominos lagi, sebab dekat dominos je ade New York crust~!! macam ninja turtle lak~! cawabanga!!

    BalasPadam
  3. gudluckkk.. xramai yg masuk kontes ne kan.. btw, pizza 2 mmg best sgt lg2 yg topup!

    BalasPadam
  4. hoh sudah lama tak jumpa pizza. harap boleh meneruskan hidup tanpa pizza.

    oke kawan office nama fiza kira bolehlah. =_="

    BalasPadam
  5. the six number pose tue dah popular skang....

    BalasPadam