Teknologi

Telephone Pintar dengan Plan Pintar - Blackberry Torch 9800 [Teknologi]

Rabu, Oktober 27, 2010 Mahamahu 3 Comments

Sebelum ini aku pernah berkata kenapa lah dunia ini susah untuk diterokai dan hanya mereka yang berkemampuan sahaja boleh membuat semua itu. Tapi semuanya berubah selepas dunia begerak pantas dan juga menjalani hidup penuh kemas. Setiap perincian menjadi satu tatapan untuk di sentuh dan juga dirasai. Bukan mudah untuk mengapai semua ini dalam sekelip mata, perlukan byk pendapat dan juga panduan untuk menjadi yg terbaik. Selalu itu yg aku gunakan untuk memastikan bahawa aku menjadi yg terbaik dan juga terhebat sekarang. Tapi masih tak lengkap kalau tidak dengan landasan yg betul dan juga panduan yg pastinya seiring dengan kemajuan yg ada. 



Aku sebenarnya ni membebel sebab aku dah ketemu buah hati dalam diri aku. Ia lebih dari buah hati peneman kalbu dimana ku ada disitu kau bersama. Wahh dah mcm dlm cite romeo and juliet. Tapi itu lah kehebatan teknologi tanpa mereka siapa dan dimana kita pasti tiada tujuan. Ini sebenarnya aku bercerita kepada satu rialiti yg telah sampai bukan sahaja dari papan kekunci malah sentuhan skrin yg pasti hebat menjanjikan sesuatu pengalaman yg amat menyeronokkan dan mengkagumkan aku. Ini lah Blackberry Torch 9800.

Sebelum semua teknologi ni dtg aku disogok dengan teknologi telephone berkamera. Zaman tu semua org sebuk mencari telephone bekamera terbaik dan juga tercanggih bersama resolusi terhebat. Namun semua itu sudah ada dalam Blackberry Torch 9800 kerana tersemat didalamnya bukan 2, bukan 3 malah 5 MP. Di lengkapi dengan sinaran cahaya mampu memberi kesan pencahayaan yg lebih terang dan jelas. Selain itu di gagahkan lagi dengan 11 fesyen mood foto dan juga rakaman video penuh untuk kenangan memero indah anda.


Selepas itu, Pengguna telephone di hebahkan dengan bekalan data atau memori yg paling besar dan juga paling byk boleh disimpan sehingga ada yg sanggup membeli peranti tambahan semata2 untuk memastikan setiap data atau perkara menjadi simpanan paling selamat. Namun itu semua sudah ada pada Blackberry Torch 9800 dengan “build in” 8 GB boleh dikembangkan atau dimajukan sehingga 32GB bersama MicroSD terkecil sekali. Ia mampu menjadi pusat simpanan lengkap untuk muzik, video mahupun gambar bersama data.

Pastinya Blackberry Torch 9800 ini akan menjadi peranti istimewa saya kerana bukan sahaja menyediakan kekunci mudah yg boleh di slide apabila mahu digunakan, malah ia juga dilengkapi kekunci sentuhan skrin yg lebih besar dengan 3.2 inch penuh. Menjadikan ia adalh peranti paling smart dan penuh dengan semua teknologi yg dikehendaki.


Sebelum telephon boleh di sambungkan dengan internet kita telah dipekenalkan dengan teknologi chat dimana semua yg berkaitan boleh berhubunga secara mudah dengan telephone. Namun dengan kecanggihan yg ada dan juga garapan daripada laman social yg banyak Blackberry Torch 9800 mampu untuk menguruskan rangkaian sosial berbilang seperti Facebook, LinkedIn, Buzzd, twitter dalam masa yg singkat dan mudah. Sungguh hebat bukan.

 
Yang paling istimewa tiada pada phone lain dan menjadikan Blackberry Torch 9800 adalah kerana, penyediaan tugas-tugas pelbagai dengan menguruskan laman-laman web terbuka berbilang dengan serta penanda buku  ke semua tempat-tempat kegemaran anda dengan ikon-ikon berjenama. Serta ia dapat menggunakan agent pencarian dan menggunakan internet ketahap maksima pada satu2 masa. Untuk mendapatkan maklumat lanjut berkaitan Blackerry Torch 9800 boleh klik disini.


Maka daripada apa yg aku dpati ia adalah satu lagi telephone pilihan aku dan menjadi idaman kalbu tiada yg mampu untuk tandingi kehebatannya. Namun kedatangan peranti yg hebat tidak akan sejajar dengan kehebatan teknologinya sekiranya plan rangkaian yg digunakan tidak menyediakan spesifikasi yg dimahukan. Byk penyedia rangkaian panggilan di Malaysia ini, namun hanya satu yg sesuai dan menjadi hebat jika digabungkan antara dua ini. Pastinya ia datang dari Celcom. Penyedia rangkaian panggilan terhebat yang berbaloi-baloi.
  
Sudah pasti Celcom menyediakan keperluan yg melengkapi segala kehendak telephone pintar ini. Dengan pakage yg paling menjimatkan antara lain yg pernah aku guna sebelum ini. Celcom Exec Postpaid Plan atau Celcom Exec 50 menjanjikan penjimatan dan penggunaan yg paling maxima dengan harga yg paling minima. Pengguna bukan sahaja boleh guna dengan paling murah malah boleh menikmati diskunt setiap bulan dengan penggunaan kerapa sebnyak 30%. Wow hebat menarik tetarik memang meletop gempak gila habis..... memang betul lah iklan tu....

Yang paling menarik dalam pakage Celcom Exec 50 ini adalah kadar panggilan rata hanya 15sen ke semua talian dan nombor tanpa kompromi. Pasti ini akan memudahkan kita untuk terus berhubung setiap masa tapa mengira jenis dan juga rangkaian yg digunakan.

Selain itu, Celcom Exec 50 ini yg pasti tiada cas tambahan lain dah komitmet yg kurang hanya RM50 sebulan untuk anad menggunakannya. Pasti kalau anda spend setiap bulan lebih dari itu untuk membeli prepaid dan juga menjamu selera makanan sedap2. Tapi hanya dengan pakage ini serendah RM50 dan disediakan diskount untuk penggunaan kerapa sebayak 30% setiap bulan tu....

Yang pasti telephon pintar dengan teknologi pinta tidak boleh dipisahkan. Hanya Celcom Exec 50 memberi anda percuma Celcom Broadband Basic Plan untuk 1 bulan dengan kelajuan melebihi untuk 384 Kbps. Wow itu gunanya peranti pinta dengan internet percuma. Percaya tidak “Hanya jauhari mengenal manikan”.


Pakage Celcome adalah yg terlengkap, terpantas, paling meluas, paling stabil dan yg pasti paling pintar untuk kegunaan telephone yg pintar serta pengguna yg pintar. Aku pasti tidak akan melepaskan peluang ini kerana pakage ini hanya dtg sekali sahaja. Untuk maklumat lanjut berkaitan pakage Celcom ini dan membuat tempahan boleh klik disini. Lengkap semuanya bersama dengan telephone Blackberry Torch 9800 dan juga pakage Celcom Exec 50 menjadikan ia sagatlah BERBALOI- BALOI untuk dimiliki oleh semua.




   

3 ulasan: