Hiburan

Musim Orang Berkahwin Musim Artis Bercerai - [Hiburan]

Jumaat, Oktober 29, 2010 Mahamahu 5 Comments

Pasti ramai yg tgh buat plan apabila tiba hujung tahun mcm ni, yer lah plan mana nak pergi dulu mana jalan nak ikut mana rumah nak dicari. Apabila tiba hujung tahun pasti ramai yg mendapat jemputan Walimatulurus dari kawn2 atau sedara mara. Aku sendiri pun dpt byk jemputan sampai rasa tak cukup masa nak pergi jer. Itu adalah perkara yg baik dan sedap didengar. Org nak dirikan masjid pasangan nak bersatu maka kuranglah masalah gejalah sosial di negara kita ni. 


Tapi yg mengejutkan juga tiba hujung tahun ni satu lagi gejala yg melanda rumahtangga. Ini terutama golongan artis, tak tahu apa punca and nak salahkan sapa. Hari2 di akhbar dpt kita lihat dan baca byk pasangan artis mengambil keputusan untuk bercerai. Perkara yg tidak disukai di dalam Islam iaitu bercerai, tapi sekiranya tiada sefahaman apa boleh buat dan tak ada jodoh tu jer lah ayat artis2 kita. Mungkin kena ada denda untuk mereka yg nak bercerai kot baru dia org ni rasa perkara nikah kahwin ni bukan main2.


Boleh bilang pasangan yg mengambil keputusan untuk bercerai mula kita dgr cite pasal pasangan Siti Saida kakak kepada artis no satu negara Siti Nurhaliza telah bercerai dengan pasangannya. Selain itu, kita dikejutkan dengan penceraian model tersohor negara Aleeza Kasim bersama bekas suaminya selepas mendirikan rumahtangga lebih kurang 4 tahun. Ada juga yg tgh menunggu geliran nak berpisah masih dalam perbincangan iaitu pasangan Rita Rudani dan juga pemain bola kebangsaan, harap pasangan ini masih boleh diselamatkan. 

Entah dimana silap dan kurangnya institusi rumahtangga di Malaysia ni. Nak kata tak ada ilmu sebelum kahwin setiap pasangan wajib menghadiri kursus perkahwinan dan juga mesti mempunya sijil kursus perkahwinan yg membenarkan mereka berkahwin. Siap wajib menjalani ujian HIV kepada pasangan yg baru hendak berkahwin. So apa lagi masalah mungkin pasangan org kita ni kurang mempraktikkan apa yg di pelajari semua ikut hati. Yang pasti akan menjadi mangsa anak2 iaitu zuriat yg telah lahir dari hasil perhubungan suci meraka. Entah lah tepuk dada tanya hati selamat berblog.......




   

5 ulasan:

  1. macam2 dok ada,,,best ka kawin bercerai nie..mcm x best ja..
    Semua Blogger Bodoh

    BalasPadam
  2. ermmm entahler ngan masyarakat masa kini...depa pntingkan diri sndiri kot tanpa berfikir sal anak (yg ada anak ler) huhu

    BalasPadam
  3. artis ohh artis....suma orang cam dah muak dah tengok artis bercerai...nak kesian pun x gak tapi ntahla...jodoh sampai kat situ kot..

    BalasPadam
  4. saida dah becerai jugak ke?

    BalasPadam
  5. eh!! xtaw lak psal saida bcerai~ kesian kat anak2.. xkan jadi artis punca cerai kot?? ish3.. manusia2..

    jom jogging to my blog~
    *?*nak tgk behind the scene muzik2 kat tv3??
    **paul the octopus died??
    **gambar isteri imam muda..

    BalasPadam