Binaan

Terminal Pengangkutan Bersepadu Tercanggih Di Malaysia - [Binaan]

Khamis, September 30, 2010 Mahamahu 5 Comments


Sebelum ini ramai mengeluh dan juga merasakan bahawa sistem transport awam kita adalah yg terburuk dan terlambat sekali. Namun pespektif ini akan mula berubah apabila siap sepenuhnya sebuah lagi mercu tanda pengakutan awam kita semakin berkembang. Dengan pembinaan mencecah RM570m terminal yg menggabungkan 3 rangkaian pengankutan intergrasi utama di ibukota. LRT, ERL dan KTM adalah nadi kepada perhubungan antara selatan lembah klang dengan central ibukota iaitu KL Sentral. Pembukaan rasmi bangunan ini akan dijangkakan pada penghujung tahun ini dengan akan dikenali sebagai Terminal Pengangkutan Bersepadu.

Bahagian dalam yg seperti lapangan terbang

Seperti digambarkan bahawa terminal ini seolah-olah dibina seperti sebuah lapangan terbang. Siap dengan digital boarding part and juga fully airconditional. Terminal ini mampu untuk menampung penumpang sehingga 40,000 dalam satu hari. Satu jangkauan yg sungguh teruja sehingga tidak dpt bayangkan bahawa ia adalah antara sebuah terminal intergrasi terbesar di Malaysia. Projek ini mempunyai enam tingkat terminal dengan 21 buah teluk pemergian bas, 18 platform ruang ketibaan dan terdapat 1,372 bahagian tempat letak kereta yg pasti memberi keselesaan kepada semua penguna. 


Bertempat di Bandar Tasik Selatan pastinya terminal ini akan menjadi lagi satu usaha untuk memperbaiki sistem pengankutan awam di negara kita terutama di ibukota. Sebelum ini selalu kita dengar keluhan sistem pengakutan awam kita sentiasa lambat dan mengalami masalah sehingga menggangu masa kerja penggunanya. Diharap dengan pembinaan terminal baru ini serta dengan menaik taraf stesen bas Puduraya, sistem pengakutan awam kita lebih baik dan lebih lancar daripada biasa. Dan sedikit sebanyak akan membuatkan pengguna kita lebih menggunakan pengangkutan awam untuk mengurangkan kesesakan lalulintas. Jng hanya indah kabar dari rupa sudah lah yer. Selamat berblog..... 




   

5 ulasan:

  1. huhuhu abiskan jem teruk kat tempat aku ni pasterminal ni bukak...

    BalasPadam
  2. dah lama dah tak naik komuter semua ni.ekeke

    BalasPadam
  3. wah tak sabo nak tgok hasilnye...tapi jangan lak komuter time tu lembab gak huhu

    BalasPadam
  4. kompem sesak lepas ni tempat tu...tp serius besar

    BalasPadam