Hiburan

Lady Gaga Macam2 - [Hiburan]

Isnin, September 27, 2010 Mahamahu 3 Comments

Pasti kat Malaysia ni ramai peminat kepada artis paling pelik di dunia ini. Sebut sahaja Lady Gaga pasti ramai tahu menyanyikan lagu popularny seperti "Bad Romance" dan byk lagi. Semuanya menjadi siulan dibibir anak muda kita tidak kira peringkat usia. Namun pasti fesyen yg dibawa oleh beliau menjadi pengaruh kuat sehingga beliau dilabelkan sebagai wanita paling berpengaruh di dunia dalam sebuah majalah. Diharap fesyen pakaiannya tidak menjadi ikutan anak2 remaja kita sudah lahkan. 
 

Namun tidak habis dengan satu isu kepada isu yg lain Lady Gaga seolah2 mahu meluaskan lagi empayer beliau dalam dunia seni antarabangsa. Selepas satu kes kepada kes yg lain ianya bukan sesuatu yg pelik atau mengaibkan diri beliau kerana baginya dunia ini adalah bebas untuk segalanya. Baru2 ini beliau telah pula menjadi sebahagian aktivis kepada satu badan yang mahu memangsuhkan undang2 untuk lesbian dan gay di AS. Dalam kempen itu beliau dengan tidak segan silu terus menyampaikan ucapan dalam mempengaruhi senator untuk terus mengundi memansuhkan undang2 tersebut.
 

Sebelum ini, beliau telah dikaitkan dengan isu seorang 'Pondan' apabila byk pihak cuba menjatuhkan beliau dengan membuat gambaran bahawa beliau adalah seorang yg transexsual. Byk pihak mengeluarkan statment dan juga gambar2 yg 'photoimpose' untuk menggambarkan tentang kenyataan mereka terhadap beliau. Namun itu tidak sedikitpun menggugat kedudukan beliau dalam terus menempatkan dirinya sebgai yg paling popular didunia. 
 

Selain itu juga, kes perang besar antara beliau dengan seorang penyanyi popular Cristina Agulera yg menuduh beliau telah meniru imagenya serta penampilan sepertinya. Kes ini terus menjadi besar sehingga beliau dan juga Cristina tidak lagi bertegur sapa kerana beliau dikatanya saling keluar dengan image yg pernah dibuat oleh Cristina sebelum ini. Namun Lady Gaga tetap menafikan beliau meniru image seperti Cristina malah telah membuat penampilan sendiri dengan gaya tersendiri tanpa meniru mana2 pihak.

Entah2 lah apa2 pun terpulang kepada anda mana yg baik untuk kita dan mana yg tidak. Semoga pengaruh barat tidak akan menghapuskan keaslian tradisi kita sudah sehingga ada yg sanggup memuja bliau kan. Selamat Berblog...





   

3 ulasan:

  1. hehe yg pasti die salah seorang freemason yg mampu menyerongkan akhlak muda mudi dengan lagu Alejandro tu.

    aku dulu minat la gak sebab lagu dia agak unik tapi lepas baca komen orang ramai pasal video Alejandro, terus boikot je la kan mane yang mampu =)

    BalasPadam
  2. aku paling menyampah tgk pesen die pakai baju daging lembu. wat the F.iretr.UCK!

    BalasPadam