Pendapat

Menjana Ekonomi Cara Sekarang - [Pendapat]

Selasa, Ogos 03, 2010 Mahamahu 7 Comments



Pengiklanan dilaman blog menjadi trand untuk menjana ekonomi sampingan peribadi. So kat sini aku nak kongsi satu cara yg kawn aku aizoul telah kenalkan pada ku. Mudah senang and cepat tak byk karenah hanya click iklan dah dpt duit bukan MYR tapi USD ok. 

MACAMANA ANDA DIBAYAR?

Bayangkan kita daftar di salah satu WEB @ chanel TV swasta USA , dimana pendapatan TV ini dari para pemasang iklan. Untuk menarik para pemasang iklan,chanel TV tersebut harus mempunyai rating yang bagus dengan penonton yang sangat-sangat ramai. Rating tersebut dilihat dari jumlah member yang bergabung dan aktif menyebarkan iklan itu keseluruh dunia. Semakin besar rating mereka maka web tersebut semakin bernilai jual tinggi untuk para pemasang iklan.Jadi kesimpulannya, kita dibayar mahal untuk setiap klik iklan

Namun ada pantanglarangnya untuk menyertai hanya boleh
- Satu Nama
- Satu E-mail
- Satu Account..Dan..
- Satu IP (Internet Protokol ), Ertinya, anda tidak dibenarkan sama sekali membuat lebih dari satu nama, email & account dalam satu IP.

Langkah-langkah yang harus anda lakukan untuk mendaftar :

1. Click disini untuk mula mendaftar atau click banner diatas dn juga dibawah entry ini.

2. Anda akan masuk ke web sebenar dan Pilih menu 'Register' => 'Become an Affiliate' dan masukan E-mail anda ( email yang sah ) dan klik Continue.

3. Setelah beberapa saat, sila check Email anda dan klik link ( URL ) yg telah dihantar kepada anda untuk memulakan Register.

4. Anda akan diminta untuk mengisi data diri  sebenar spt dlm Kad Pengenalan Diri (KPD,pasport
dsb), karena data inilah yang akan dipakai untuk Payout ( Pembayaran komisen Anda ).

5. Untuk ruang ‘Refferal’ pastikan sudah terisi: mady83 (jika belum terisi atau tidak sesuai,anda boleh taip sendiri: mady83)
 
6. Untuk ruang ‘Select categories of interests to you’ tandakan semua pilihan kerana lebih banyak iklan yang anda terima maka lebih banyak pula bonus akan masuk ke akaun anda .

7. Untuk ‘Payment Method’ pilih WESTERN UNION (Payment account ID tu x payah isi..Jenis transfer duit yang tiada ribet dan tidak perlu punya account ). Dan click send untuk menyimpan maklumat diri anda.

8. Luangkan waktu untuk log in dan membuka menu ‘Earning’ pada member area anda tiap hari, kerana ada iklan yang perlu anda klik pada menu ’Paid to Click’, juga di ‘Inbox’ nya 3 hari sekali ada iklan yang harus anda klik, karena di ‘Inbox’ komisenya lebih lumayan dan berganda.

 
9. Setelah itu, anda akan lihat banner iklan yg terpapar pada "Paid to Click" anda dan sila click salah satu banner iklan itu, anda akan terhubung dengan web-site lain pada jendela baru yang didalamnya ada sebuah iklan.  Periksa seluruh iklan hingga ke bagian bawah untuk melihat apakah terdapat kode yang harus dimasukkan (Utk memastikan anda bukan robot..pilihan ini tidak selalu tersedia). Sekiranya ada Click pilihan angka yang sesuai pada kode yang ada, dan.... tunggu sampai muncul tulisan yang ada di kiri sebelah atas berubah menjadi "Your account has been credited"..

Thank You!'(Tunggu dlm masa lbh kurang 1 min atau lbh). Setelah selesai anda boleh menutup tetingkap tersebut dan kembali ke 'Members Area' untuk memeriksa account anda..Cubalah masuk lagi dengan mengklik 'Transaction'. Angka wang anda pasti bertambah! Banner-banner baru biasanya akan muncul lagi setelah 12 jam.

Selain itu anda juga akan mendapatkan USD dari bonus email yang daftar di bawah rangkaian anda . Lihat pada bagian ' Inbox' di area 'EARNING'. Jika disitu terdapat keterangan adanya sejumlah e-mail baru yang masuk, klik ' Inbox'. Selanjutnya tandakan right di check box terus klik alamat/url email tersebut. Anda akan terhubung dengan sebuah tetingkap baru sebagaimana penjelasan di atas. Setelah proses perolehan bonus selesai,hapus email tadi dengan meng-klik tombol 'Delete' dan kembali masuk ke 'Transaction'. Lihat nilai wang anda, wow.. bertambah lagi..!! hehehehe...(ktwa jht)

10. Anda juga akan mendapatkan bonus tambahan lagi jika promosikan cara ini kepada orang lain, tentu dengan alamat refferal (URL) anda Sendiri. Untuk mengetahui alamat refferal Anda, klik 'Refferal Center' dimenu ‘Refferals’. Gunakan alamat refferal yang telah berisi URL refferal anda itu untuk membuat promosi. Setiap seorang yang mendaftar sebagai member baru berdasarkan refferal anda,akan menambah pendapatan Anda. Gunakan mailing list, email, atau iklan baris gratis di internet untuk berpromosi. 


11. Semakin anda bijak mempromosi maka Earnings (Pendapatan) anda akan cepat memenuhi syarat Pay Out $20,000. Tanpa mempromosi pun tetap juga tercapai Pay Out, asalkan rajin klik baner iklan tersebut.

12. Setelah earnings anda mencukupi $20,000 sila request/memohon untuk payout nya dengan meng klik Redemption, maka akan terbuka 4 katagori yang akan di redemp .Oleh kerana keanggotaan anda daftar free...pilih yang Free Member.

13. Tunggu balasan email yang di E-mailkan kepada anda yang akan berisi :
- Nama Si pengirim
- Nama yang berhak menerimanya
- Kode MTCN ( Money Transfer Controll Number )

14. Kalau sudah dapat pada Tahap 13....anda print dan terus bawalah ke mana-mana Bank yang ada layanan Western Union nya..(Tunjuk jek kertas yg anda print tu..)

15. Pihak bank akan memastikan betul ke tidak untuk pengesahan data tersebut milik anda (maka seharusnya semasa mendaftar sila gunakan nama sebenar anda mengikut Kad Pengenalan / Passport atau dokumen pengenalan diri anda).


7 ulasan:

  1. so dah dpt imbuhan tak??

    BalasPadam
  2. dah pernah cashout ke?

    BalasPadam
  3. hmmm...ni kalau ltak iklan ni, xilang ke status glitteri nuffnang ye??

    BalasPadam
  4. sure ke nih? macam scam jer...

    BalasPadam
  5. thx singgah blog sy. sy pun baru baca psl exclusivemails ni. tp maaflah sbb sy terjumpa satu entry blog dari indonesia mengatakan ini adalah scam. boleh baca kat sini: http://gobelan.blogspot.com/2010/03/exclusive-mails-scam.html. Selain tu jugak website ni tersenarai antara website scam di seluruh dunia di sini: http://bit.ly/a8seV7 Harap informasi ini membantu.. terima kasih.

    BalasPadam