Pendapat

Alat Sulit Dijamin Besar! - [Pendapat]

Rabu, Ogos 18, 2010 Mahamahu 9 Comments


'Sepuluh minit untuk membesarkan alat sulit lelaki. Tempoh yang singkat dan mudah digunakan serta dijamin keberkesanannya'. Itu lah apa yg ditulis oleh pengarang sebuah akhbar tempatan terhadap satu isu yg cuba diketengahkan atas rasa kemasyarakatan dan keselamatan rakyat sekarang. Katanya lagi nama product itu 'Penis Enlarger' buatan China yang dijual secara terbuka di sekitar kawasan kaki lima di bandar raya Miri. Berharga RM65 sekotak dan disimpan dalam bungkusan berwarna merah, dengan produk yang diharamkan itu diletakkan di atas meja di lokasi tumpuan warga kota di sekitar pusat bandar, ditawarkan kepada umum tanpa berselindung.  

Alat yg dikatakan mampu membesar kelamin lelaki

Situasi ini bukan sahaja terjadi di sana malah di semenanjung ini sendiri bagaikan tidak dpt dibendung oleh masalah seperti ini. Mcm mana kebanjiran product dari luar negara seperti ini masih berleluasa seolah2 tiada pengawalan dari pihak2 berwajib. Seperti juga kebanjiran pekerja asing warga china yg byk membuat kerja2 tidak bermoral dinegara ini begitu lah juga barang2 dari negara itu membanjiri negara kita. Ia sedikit sebanyak memberi saingan kepada product tempatan kerana harga yg ditawarkan dari negara tersebut lebih murah dah mudah untuk didapati. Ini akan menjadikan barangan tempatan susah untuk dipasarkan dinegara sendiri.

Namun bagi org2 kita juga kenapa mudah tepengaruh dengan barangan2 yg tidak pasti keselamatan serta keberkesanannya dari negara luar itu. Adakah kerana ingin lebih cepat berkesan dan juga lebih murah sanggup korbankan keselamatan yg pasti tiada gantinya. Susah nak khabarkan kenapa dan bagaimana ia boleh menjadi begitu mudah sekali meresap dlm minda masyarakat kita. Mungkin juga nanti product2 dari negara luar ini perlu ada tanda pengesahan dari pihak tempatan seperti yg kita lakukan kepada product makanan yg memerulukan tanda halal untuk mendapat jualan kepada golongan muslim. 

Tapi yg pasti ini sudah lama menjadi barah dlm masyarakat kita. Namun masih tiada tindakan dan juga pantauan yg tegas dari pihak berkuasa sehingga is terus berleluasa. Masyarakat kita juga perlu lebih peka dan ambil tindakan sekiranya melihat situasi ini masih berlaku. Kerjasama semua sangt membantu dalam menjaga bukan sahaja masyarakat malah ekonomi negara akibat dari kemasukan product2 luar ni. Tepuk dada tanya hati. Renung2kan dan selamat berblog.....


*gambar dan artikel dari www.bharian.com.my





9 ulasan:

  1. annoying gilaaaa bunyinya.
    hahahaha.
    :D
    bersyukur lah apa yang ada.
    yer tak?

    BalasPadam
  2. macam best jer!


    >>____________<<

    BalasPadam
  3. bersyukur dengan apa yang Allah berikan. pasti ada sebab kenapa orang melayu tingginya takkan lebih dari 1.8m. Pasti ada sebab kenapa perempuan-perempuan melayu (non mix) bertubuh kecil.

    ianya berkadaran dengan size lelaki itu sendiri. so kenapa terikut dengan orang barat yang hendak besarkan apa-apa saja?

    ianya ibarat seperti sebuah belon, satu size sederhana dan satu lagi size besar gila. kalau dipamkan angin dengan kadar yang sama, mana yang cepat membesar dan keras dulu isipadunya? so fikir2 la sendiri...

    BalasPadam
  4. alaaa kalo alat sulit beso pun tapi service hampeh watpe yedok?? huhu

    syukur jeler ngan pemberian ALLAH swt...janji service baik punya hahaha

    BalasPadam
  5. haish....syukurlah nikmat yg ada..ciptaan Allah ni dh cantik blaka..

    BalasPadam
  6. saya tak faham dgn org yg ghairah nk dok besaqkan anu nih. kecik sgt ka depa punya? size is not that all matter kot. apa guna besaq tp layu, kan? hahaha

    bak kata pencacai alim tu, syukur nikmat Allah bg, itu lebih dari besar :)

    BalasPadam
  7. nk besar2 kn lg watpe kn ?ngok tol .

    BalasPadam
  8. dah tau barang tu made in china, tak payahla beli.

    BalasPadam
  9. Kalau betul boleh besarkan konek, tengok sikit bukti konek org China. Besar sangat ke. Hahaha.

    BalasPadam