Khidmat

'MAKNA' Sukarelawan - [Khidmat]

Isnin, Julai 26, 2010 Mahamahu 5 Comments

Entry untuk kawn2 yg ingin membuat kerja amal atau sukarelawan. Ramai I tgk yg suka buat kerja2 amal ni, tapi tak tahu mcm mana and tak tahu nak mula kat maner. Ia tak susah hanya kita perlu menawarkan diri untuk mana2 organisasi atau badan atau rumah kebajikan yg ada berdekatan kita dan dtg tolong membantu apa yg ada, sudah dikira membuat sukarelawan atau kerja amal. 





Kalau nak joint team2 yg besar dan juga kerja amal yg lebih mencabar boleh masuk MAKNA, MERCY atau PBSM. Kat situ byk kita boleh buat kerja amal dan sukarelawan. Nama pun kerja amal atau sukarelawan so memang tak dpt apa2 pulangan tapi kepuasan dalam diri kita, kerna dpt membantu apa yg mampu untuk menunjukkan rasa simpati kita kepada mereka yg memerlukan. Ia sebahagian daripada khidmat sosial kita secara peribada. Bukan setakat bantu dengan wang ringgit, tapi juga tenaga dan apa yg ada pada diri kita pun boleh kan.


So kat sini adalah program2 yg telah di atur oleh pihak MAKNA untuk mereka yg ingin membuat kerja amal sukarelawan. Bantulah selagi kita mampu ok..

Click pada gambar untuk lebih jelas.





5 ulasan:

  1. hulurkan tangan ringankan beban..hakhak

    BalasPadam
  2. berat mata memandang berat laki bahu yang memikul...auww!!

    BalasPadam
  3. jom bersama-sama menyumbanng..

    BalasPadam
  4. tangan diatas lebih baik dari tangan di bawah... mari semangat!! ^_^

    BalasPadam