Lagu2 Tema Piala Dunia - [Sukan]



Kehangatan Piala Dunia makin membara setelah beberapa pelawanan peringkat kumpulan telah berlangsung. Berbagai gol telah di lakukan dan beberapa kemenangan telah dikecapai pasukan2 yg bertanding. Namun semangat mereka akan terus membara dengan adanya alunan muzik2 yg memberi inspirasi kepada penggiat seni untuk turut sama menyumbang dalam piala dunia ni.

Setiap 4 tahun kita dpt melihat pekembangan lagu2 piala dunia. Seperti sudah menjadi tradisi artis2 yg mampu menyanyikan lagu ini akan menjadi icon untuk rentak2 seperti ini. Di sini aku dah list kan beberapa lagu tema setiap edisi piala dunia tapi tak lah start dari tahun 1930. Tu semua aku tak jumpa jenuh gak mencari. So aku bebel byk korang tak suka jadi layan sajo video clip lagu2 tema piala dunia ini ok.



Lagu Tema Piala Dunia Itali 1990



Lagu Tema Piala Dunia USA 1994



Lagu Tema Piala Dunia France 1998



Lagu Tema Piala Dunia Korea/Jepun 2002



Lagu Tema Piala Dunia Germany 2006



Lagu Tema Piala Dunia Afrika Selatan 2010







   

Lagu2 Tema Piala Dunia - [Sukan]

2 comments.. read them below or add one

AZIZUL HASIMIE OSMAN AZIZUL HASIMIE OSMAN 15 June, 2010
waka waka ..tu je aku komen
El-Zaffril El-Zaffril 15 June, 2010
Wah... aku suka lagu bola ricky martin tu jugak